Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

افزایش توانمندی های مک لارن MP4-12C



متخصصین مرکز تیونینگ ویلز اند مور (W&M) با اعتماد به نفس کافی و با تکیه بر دانش و تجربه خود به تقویت عملکرد این اتومبیل پرداخته و خوی وحسی و نا آرام آن را به بهترین شکل ممکن به چالش کشیده اند .




در اولین گام موتور هشت سیلندر V شکل بای توربو و 3/8 لیتری این اتومبیل که در یک همکاری مشترک توسط متخصصین مک لارن و کمپانی پرآوازه ریکاردو طراحی شده مورد بازبینی قرار گرفته و به کمک یک سیستم اگزوز دست ساز سفارشی با سوپاپ های خروجی قابل کنترل از راه دور و برنامه ریزی مجدد سیستم های الکترونیکی قدرت خروجی آن از 600 اسب بخار در حالت استاندارد به رقم قابل توجه 666 اسب بخار افزایش یافت .





همزمان حداکثر افزایش این پیشرانه قدرتمند نیز به 640 نیوتن متر افزایش یافته است .


این در حالی است که متخصصین ویلز اند مور هم اکنون در حال کار بر روی سیستم توربو و خنک کن میانی این موتور هستند تا قدرت آن را به بیش از 800 اسب بخار برسانند .  در مرحله بعد ، ارتفاع سیستم تعلیق بسیار پیشرفته الکتروهیدرو لیکی مک لارن توسط متخصصین ویلز اند مور حدود 25 میلی متر کاهش یافت که با این کار هندلینگ و فرمان پذیری مدل جدید MP4-12C تا حد زیادی بهبود یافته است .





شاید یکی از مهمترین بخش های تیونینگ این ماشین مربوط به توسعه و ساخت رینگهای فورج کاری شده سفارشی برای این سوپر اسپرت انگلیسی باشد . البته به منظور اجتناب از تاثیر منفی کاهش جرم رینگ های فورج کاری شده و فوق سبک 6Sporzاین رینگ های چند تکه به طور اختصاصی در ابعاد 20*9 و 21*12 اینچ ساخته شده اند . مجموعه این رینگ ها به قیمت 3992 یورو به فروش می رسد . لاستیک های قدرتمند اسپرت کانتکت 5P ساخت کانتیننتال نیز در ترکیب با این رینگها بیشترین میزان چسبندگی به سطح مسیر حرکت را برای اتومبیل مک لارن به ارمغان آورده اند . ابعاد این لاستیک ها در محور جلو 245/30/20 و در محور عقب 325/25/21 انتخاب شده است . بخش نهایی نحوه رنگ آمیزی بدنه  و استفاده از یک نوار باریک در امتداد خط طولی اتومبیل همراه با آرم این تیونر آلمانی است که جلوه های خاص به آن بخشیده است .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد