Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Rolls-Royce Droptail Arcadia (2024)




رولزرویس Droptail Arcadia Rolls 


 Arcadia Droptail مظهر  خلوص فرم و مواد طبیعی  است و در عین حال به عنوان طراحی ای جسورانه از سلیقه شخصی مشتری نیز الهام می گیرد. Arcadia Droptail که توسط افرادی که تمایل خاصی به معماری و طراحی خاص دارند سفارش داده شده است، این طراحی گواهی بر حساسیت ها و سلیقه های شخصی و تجملات است که با خلوص و محدودیت در ظرافت تعریف شده است، و منعکس کننده اعتقاد راسخ مهندسان به تقطیر پیچیدگی طراحی برای آشکار کردن جوهر ذاتی و اساسی این خودرو است. این خودرو ساخته شده نام خود را از قلمرو اساطیری آرکادیا گرفته است، مکانی که در اساطیر یونان باستان به عنوان "بهشت روی زمین" به تصویر کشیده شده است - سرزمینی که به زیبایی طبیعی خارق العاده و هماهنگی کامل مشهور است. مانند پناهگاهی که الهام‌بخش نام آن آن است، Arcadia Droptail توسط مشتری به عنوان فضایی آرامبخش که با کاهش استرس، عمق درک مواد و متریال و قابلیت لمس آنها مشخص می‌شود، تصور می‌شود که این خودرو به عنوان پناهگاهی پیچیده برای فرار از استرس های کاری و زندگی تجاری آنها عمل می‌کند. طراحان کوچ بیلد با الهام گرفتن از موضوع آرامش، کاوش در طراحی، مجسمه سازی و معماری را از مناطق مورد علاقه مشتری در سراسر جهان آغاز کردند. این شامل دقت و غنای باغ‌های آسمانی استوایی مدرنیستی است که در سنگاپور، اندونزی و ویتنام دیده می‌شود و همچنین معماری «بیومیمتیک» بریتانیا، که در آن اشکال ارگانیک و صداقت مواد مورد تجلیل قرار می‌گیرد. علاوه بر این ارجاعات، مشتری از خود خودروی موتوری  خالص و درخور مفهوم طراحی Droptail  الهام گرفته است. مشتری  اصرار دارد که ماشین با طراحی موتور  Coachbuild آنها باید کاملاً به اولین طرح دستی که برای اولین بار در سال 2019 ارائه شده بود وفادار باشد.



این مشخصات شامل طرح بسیار معاصر از نوع بدنه رودستر می باشد که به شدت در سلیقه مشتری طنین انداز شد. آن‌ها به‌ویژه به دلیل جسور بودن، موضع پایین، طراحی کابین و خطوط بدنه دراماتیک خودرو موتور را مجاب به قدرتمند بودن کردند. آنها همچنین فوراً الهامات دریایی را در پشت «لبه‌های بادبانی» Droptail تشخیص دادند: این فرم‌های تیز و زاویه‌دار به دلیل شباهت آن‌ها به بازوی قایق بادبانی نام‌گذاری شده‌اند.




نمای بیرونی: ادای احترام به DROPTAIL


به منظور تحقق جاه طلبی مشتری برای احترام به فرم Droptail، طراحان Rolls-Royce Coachbuild یک رنگ آرام و دو رنگ طبیعی را برای کار روی این خودرو  ایجاد کردند. آرزوی مشتری این بود که یک رنگ سفید جاودانه را تعریف کند، که در نگاه اول به عنوان یک رنگ ثابت ظاهر شود، اما پس از مطالعه بیشتر در زیر نور طبیعی، سطحی از فتنه را ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف، رنگ اصلی بدنه سفید جامد است که با ذرات آلومینیوم و شیشه آغشته شده است. این کار نه تنها در هنگام برخورد نور به بدنه اتومبیل، یک درخشش جوشان ایجاد می کند، بلکه با بررسی دقیق، توهم عمق بی پایان رنگ را ایجاد می کند. متخصصان رولزرویس با استفاده از اندازه بزرگ‌تر ذرات آلومینیوم، فلزی برجسته‌تر را  ایجاد کردند. سلیقه مشتریان بسیار خاص بود و در درخواست آنها برای تضاد نقره سفارشی در برابر سفید، نه تنها از نظر رنگ، بلکه از نظر شدت نیز مشارکت داشت. در سه شکل دیگر از مدل Droptail  ساخته شده در این سری، فیبر کربن مورد استفاده قرار گرفت تا ساخت بخش‌های پایینی Droptail به جای اینکه به طور کامل یا تا حدی در معرض دید قرار گیرد، به رنگ نقره‌ای یکدست رنگ‌شده است، و به‌طور بصری، خودروی  را در کلاس بالاتری نشان می دهد. برای ادای احترام به رولزرویس‌های تاریخی با روکش آینه‌ای درخشان، که به‌ویژه مشتری را مجذوب خود می‌کند، پوشش بیرونی جلوپنجره، قطعات پره‌های پیچ خورده و رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی کاملاً آینه‌ای پرداخت شده‌اند. در حالی که پالت بیرونی Arcadia Droptail سرشار از جزئیات ظریف است، هدف اصلی آن تجلیل از فرم و نسبت‌های کاری است. مشتری به ویژه با سطح تمیز و یکپارچه Droptail و استفاده جسورانه از مجسمه های نگاتیو - ویژگی هایی که توسط رنگ های رنگ خاموش ماشین  تقویت می شود را در نور خورشید منعکس می بیند و سایه های چشمگیری را می بیند و ژست های ظریف طراحی بسیار ظریف Droptail را برجسته می بیند.



فضای داخلی: مرکزیت چوب


همانطور که نمای بیرونی Rolls-Royce Arcadia Droptail شکل خودرو  را تجلیل می کند، فضای داخلی بازتابی عمیقاً شخصی از زیبایی شناسی فردی مشتری است که منعکس کننده سبکی است که آنها در محل سکونت و فضاهای تجاری خود در سراسر جهان طراحی کرده اند. پالت رنگ و مواد Arcadia Droptail یک موضوع واقعاً شخصی می باشد و به عنوان امضای شخصی مشتری قابل تشخیص می باشد. توسعه چوب در فضای داخلی Arcadia Droptail و تمرکز مشتری، که انتظارات بسیار خاص آن بر بافت، دانه، رنگ و غنای خود مواد متمرکز بود، مرکزی می باشد. مشتری نمونه‌های زیادی از ترجیحات و الهام‌گرفتن از معماری، اقامتگاه‌ها و اتومبیل‌های کلاسیک را به اشتراک گذاشت تا طراحان رولزرویس کوچ‌بیلد و متخصصان مواد را راهنمایی کند. Santos Straight Grain در نهایت به عنوان مدرن ترین مفهوم انتخاب شد، بر اساس بافت غنی و جذابیت بصری آن، که از الگوی دانه ای منحصر به فرد و در هم تنیده آن مشتق شده است، استفاده از این چوب سخت با چگالی بالا در فضای داخلی Droptail چالش مهمی را برای صنعتگران این مارک ایجاد کرد. Santos Straight Grain دارای یکی از بهترین انواع دانه در بین تمام گونه های چوبی است که در رولزرویس استفاده می شود - اگر با بیشترین دقت کار نشود، هنگام ماشینکاری به راحتی پاره می شود و در طول "بررسی" (ترکی که به موازات دانه ظاهر می شود) فرآیند خشک کردن علی‌رغم چالش‌های کار با این ماده ظریف، Santos Straight Grain در سرتاسر Droptail استفاده می‌شود، از جمله این بخش ها کابین عقب با عملکرد آیرودینامیکی، جایی که دانه‌های روکش منافذ باز با زاویه 55 درجه کامل قرار می‌گیرند. صنعتگران رولزرویس برای دستیابی به یک ترکیب کامل بر روی هندسه پیچیده، از 233 قطعه چوب در سراسر Arcadia Droptail استفاده کردند که 76 قطعه به تنهایی روی کابین عقب اعمال شد. با توجه به اینکه Arcadia Droptail در سطح بین المللی از جمله برخی از آب و هوای گرمسیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، توجه ویژه ای به توسعه یک سیستم حفاظتی و فرآیند آزمایش برای سطوح چوبی بیرونی شد. پوشش‌های مورد استفاده در سوپرقایق‌ها در ابتدا مورد توجه قرار گرفتند، اما با توجه به اینکه نیاز به سرویس و استفاده مجدد منظم دارند، رد شدند. در عوض، یک لاک سفارشی ساخته شد که تنها برای یک کاربرد که آن طول عمر می باشد، مورد استفاده قرار گرفت. برای تایید این پوشش، متخصصان رولزرویس پروتکل آزمایشی منحصربفردی را ابداع کردند که در آن قطعات روکش تحت یک چرخه تنبیهی در داخل یک ماشین تخصصی شبیه‌سازی شرایط شدید آب و هوای جهانی قرار می‌گرفتند. این شامل پاشیدن قطعات چوب نمونه با آب به صورت متناوب، بین دوره‌هایی از خشک شدن در تاریکی و قرار گرفتن در معرض گرما و نور شدید بود. این کار به مدت 1000 ساعت روی 18 نمونه مختلف تکرار شد تا اینکه متخصصان مارک از استقامت قطعات راضی شوند. در مجموع، قطعات چوبی و پوشش محافظ به بیش از 8000 ساعت توسعه نیاز داشتند.

فضای داخلی: مطالعه به رنگ سفید فضای داخلی چرمی در دو رنگ کاملا سفارشی به پایان رسیده است که به نام مشتری نامگذاری شده و منحصراً برای استفاده آنها رزرو شده است. رنگ اصلی چرم یک رنگ سفید سفارشی است که تم رنگ بیرونی را ادامه می دهد، در حالی که چرم کنتراست یک رنگ برنزه سفارشی است که برای تکمیل کامل چوب انتخاب شده ایجاد شده است. فضای داخلی همچنین شامل پانل شال های نفیس است که  Droptail را به هم متصل می کند و بزرگترین بخش چوبی پیوسته است که تا به حال در یک ماشین رولزرویس دیده شده است. در Arcadia Droptail، از همان روکش منافذ باز Santos Straight Grain مانند کابین عقب ساخته شده است، که با همان زاویه 55 درجه  است و با نوارهای برگ به شکل مجزا که به طور یکپارچه به داخل آستر درب کشیده می شود. از ابزارهای CAD برای نقشه‌برداری از محل قرارگیری هر قطعه چوب استفاده شد، و اگرچه به نظر می‌رسد که فقط از دو بخش آینه‌ای روکش ساخته شده است، این پانل به تنهایی از 40 بخش تشکیل شده است که هر بخش قبل از وصل شدن به ماشین به صورت دیجیتالی ترسیم شده است. استفاده از چوب در انحناهای پیچیده داخلی Droptail به مهندسان رولزرویس نیاز داشت تا یک زیرساخت کاملاً جدید برای چندین جزء ایجاد کنند. هندسه دراماتیک داشبورد، آستر درها و تکیه گاه پایه مرکزی باید به طور باورنکردنی سفت و سخت باشد تا از پایداری قطعات چوب پس از قرار گرفتن در جای خود اطمینان حاصل شود. مهندسان از تکنیک‌های لایه‌بندی فیبر کربنی استفاده شده در مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 استفاده کردند تا پایه‌ای فوق‌العاده سفت ایجاد کنند که بتوان چوب را روی آن اعمال کرد و اطمینان حاصل کرد که بدون توجه به افراط‌های دینامیکی که ماشین تجربه می‌کند، ایمن باقی می‌ماند.