Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Hyundai Equus 2014

Hyundai Equus 2014



هیوندایی Equus که سال های موفقی را در آمریکای شمالی در کنار اتومبیل های لوکسی همچون Mercedes-Benz S-Class, BMW 7-Series, Audi A8, Lexus LS, و  Jaguar XJ را داشته است و از فروش بالایی به نسبت قیمت پایین آن برخوردار بوده است در سال 2013 با معرفی نسل جدید این خودرو در نمایشگاه خودرو نیویورک دوباره برندی را روانه این بازار کرد


این اتومبیل لوکس که از جدیدترین تکنولوژی های خودروهای هوشمند برخوردار است با قدم گذاشتن به عرصه جهانی با برند مخصوص خود که نمونه آن را در ایران با نام سنتینیال می شناسیم هدف خود را بازارهای لوکس آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه بیان می کند.


ورود این خودرو در زمستان 1392 نیز به ایران قطعی شده و در صف انتظار اجازه ورود به کشور است که یکی از این دلایل موتور پرقدرت 8 سیلندر GDI این خودرو با توان خروجی 429 اسب بخار است .



طراحی بیرونی

بدنه خودرو نسبت به مدل قبلی (سنتینیال) تغییرات عمده ای کرده که از آن جمله می توان به رینگهای 19 اینچی آن اشاره کرد که از آلیاژ جدید سخت شده آلومینیوم با روکش استیل را به کار برده. استفاده از جلو پنجره کروم و زه های کرم درو چراغ های جلو و مه شکن و همچنین دیفیوزر جلو که چهره اتومبیل را از حالت خشک لوکس به چهره ای اسپرت در آورده و برای این کار از 3 ورودی هوا به همراه دو مه شکن بزرگ در دوطرف استفاده کرده اند. طراحی جواهر گونه چراغ های جلو به همراه تکنولوژی لامپ های ال ای دی و چرخش در مسیر پیچ جاده و قابلیت تنظیم اتوماتیک و دستی تابش نور از روی کامپیوتر ماشین که در چراغ های مه شکن نیز این اصل رعایت شده است. چراغ های عمودی آینه های جانبی ماشین که علاوه بر زیبایی در روشنایی آینه ها در شب کمک به سزایی در دید راننده دارند و استفاده از زه های کرم در قالب این چراغ ها و آینه های جانبی به وضوح دیده می شود و همچنین تنظیم الکترونیکی آینه ها در 8 جهت مختلف برای وضوح در دید.




طراحی داخلی

مهندسین هیوندایی برای ایکاسآخرین تکنولوژی های 2013 را در نظر گرفته اند تا این خودرو به یک ابر خودرو ی لوکس مبدل شود به این منظور می توان صفحه نمایش سرعت و دور موتور و ... اشاره کرد که به صورت دیجیتالی به حالت هشدار همیشه در جلوی دید راننده قرار میگیریند و در صورت انتخاب به صورت کاملا دیجیتالی و با تکنولوژی مجازی سازی بر روی شیشه جلوی خودرو قرار می گیرند که یکی از چشمگیر ترین این تکنولوژی ها نشان دادن فاصله خودرو با موانع جلو و اطراف خودرو و فلشی که در صورت فعال کردن جی پی اس برای نشان دادن مسیر مشخصی مثل خانه یا محل کار به کار افتاده و جاده هایی را که باید انتخاب کنید به صورت متحرک با نشانه های مخصوص به راننده نشان می دهد.



کنسول وسط با پوشش کروم و منوهای انتخاب کاملا لوکس و همچنین مانیتور تاچ حرارتی 9در 2 اینچ با صفحه TFT مخصوص و دارابون فعال ترین سیستم جی پی اس ماهواره ای و تنظیمات خودرو و پخش تصویر با رزولوشن بالا ، موسیقی با استفاده از تکنولوژی HVAC یا صدای فراگیر و قابلیت کنترل از روی کنسول ها و فرمان و همچنین مانیتورهای سری عقب که به همراه کنترل کننده های کنسول عقب در کنار یخچال و میز تحریر مخفی قرار گرفته اند که همه متحرک و قابل مخفی سازی هستند.



تکنولوژی آپشن های خودرو

تکنولوژی گرم کن و سرد کن ها و تهویه مطبوع جدا برای سرنشینان جلو و عقب. تنظیم صندلی ها به صورت الکترونیکی در 12 جهت...استفاده از 9 ایربگ (پرده ای، صورت، زانو،دستها، سقف مجزا برای سرنشینان جلو وعقب) .



تکنولوژی صندلی ها شامل گرم کن و سرد کن داخلی، تنظیم فنریت و باد شوندگی صندلی با کمر و گردن فرد، ماساژور مخصوص داخل صندلی و روکش چرم به رنگ های سفارشی مخصوص و قابلیت تنظیم در 12 جهت از تکنولوژی این صندلی می باشد که توسط ارتوپدهای مخصوص برای این خودرو طراحی شده اند.





آینه عقب خودرو به صورت کاملا هوشمند و با در نظر گرفتن خطوط جاده و انتهای سقف خودرو و زاویه دید چشمان راننده تنظیم می شود و بهترین میدان دید را به چشمان راننده می دهد که یکی از جدیدترین تکنولوژی های دنیای خودرو با استفاده از اشعه های ارسالی از عدسی چشم راننده کار می کند.



وجود یک ساعت آنالوگ در زیر مانیتور و وسط تنظیم کننده های تهویه مطبوع چهره جالبی را فراهم کرده است.



تنظیم فرمان در 6 جهت ، صداگیری اتاق خودرو با کیفیت بی سابقه در این خودرو با وجود موتور 8 سیلندر پرقدرت آن ، رد یابی مسیر خانه یا محل کار با استفاده از شماره تلفن در آن شهر، تبدیل شیشه خودرو به دوربین دید در شب ، سیستم پارک خودکار خودرو بدون حضور راننده، کنترل اتومبیل و نگه داشتن خودرو در شانه جاده در صورت سکته قلبی یا هر شرایطی که راننده توان هدایت خودرو را نداشته باشد تنها با فشار یک دکمه که در سمت چپ راننده  در کنار دکمه های هوشمندی که از جمله می توان به رعایت خودکار فاصله جانبی با خودرو های کناری در حال سبقت ، تنظیم صدای بوق و سیستم ایموبلایزر خوردو و همچنین ترمز خودکار در بروز ناتوانی کنترل خودرو از طریق راننده که معمولا به صورت پیش فرض روشن می باشد.



موتور و انتقال قدرت

ایکاس 2014 از یک موتور 5 لیتری DOCH که داری 8 سیلندر و توان خروجی 429 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و 376 پوند - فوت کشتاور در 5000 دور در دقیقه و رقم قدرت فوق العاده 85 اسب بخار در هر لیتر مصرف یک اتومبیل لوکس ایده آل به حساب می آید.



موتور TAU 8 سیلندر این خودرو می تواند این توان را به صورت نرمال و بدون استفاده از هیچگونه توربو شارژها یا لوازم محرک موتور به نمایش بگزارد که در حد خودرو های لوکس بی نظیر است. این موتور 5 لیتری GDI از ضریب تراکم 11.5به 1 استفاده می کند که یکی از دلایل رسیدن به این مصرف سوخت عالی می باشد و از دلایل دیگر آن باید به جنس آلیاژ مخصوص و سری موتور هیوندایی اشاره کرد که می تواند این قدرت بالا را تحمل کند.

سیستم زمانبندی سوپاپ ها در این موتور به صورت (D-CVVT) طراحی شده است که در زمان هرز کار کردن موتور دریچه ها بسته و تعداد اندکی از سیلندرها کار می کنند تا سوخت بیش از اندازه مصرف نشود و همچنین تکنولوژی (DLC) پیستون ها و رینگ های آن که در زمان کاهش قدرت موتور از مصرف سوخت جلوگیری می کنند و شکل ظاهری آنها به سیستم GDI یا همان پاشش مستقیم کمک به سزایی کرده تا این مجموعه بتواند سیلندرهای موتور این اتومبیل در قدرت ها و سرعت های مختلف به صورت متغییر و نه با تمام سیلندرها کار کند.

سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز از یک گیربکس SHIFTRONIC® مخصوص استفاده می کند که هم به صورت اتوماتیک و هم دستی در 6 دنده توان خروجی موتور را به هر چهارچرخ خودرو انتقال می دهد و این خودرو است که تصمیم می گیرد در شرایط مختلف جاده اعم از کفی ، خاکی ، سنگی، برف و باران کدام چرخ را به حرکت در بیاورد و کدام چرخ را هرز رها کند تا از لیز خوردن خودرو یا منحرف شدن آن حتی در یک هزارم ثانیه در هر شرایط جلوگیری کند و ایمنی خودرو را کاملا تضمین کند.



آپشن های جانبی هیوندای برای آسودگی سفر


شرکت هیوندایی قرار دادهای مهمی را برای آپشن های خودرو خود با شرکت هایی نظیر Apple ، سیستم صوتی LEXICON® و همچنین استفاده از سرویس VIP در سرار بازارهای هدف با استفاده از تکنولوژی اینترنت ماهواره ای (Blue Link Hyundai) بسته است که اتومبیل را همچون یک ویندوز کامپیوتر در دستان شما قرار می دهد و به شما در رفع مشکلات نرم افزاری خودرو یاری می کند و در صورت بروز مشکلات سخت افزاری به سرعت برای شما کمک فیزیکی می فرستد که استرس رانندگی را از آغاز سفر تا پایان آن از شما می گیرد.



سیستم های نظیر ESCو VSM و IIHS از جمله سیستم هایی هستند که به صورت اتوماتیک در شهرها ، بزرگ راه ها و حتی پارک کردن خودرو به صورت هوشمندانه عملکرد سیستم هایی چون ABS، EBD ، TC ، EPC ، EBS ، ESP ، OPC و ... را تحت نظر داشته و سفری ایمن را با یک کامپیوتر متحرک به شما هدیه می دهد.


نوشته : سینا مکانیک


کپی برداری : با ذکر منبع لطفاً


نظرات 2 + ارسال نظر
وب مانی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:01 ب.ظ

سلامسلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

احمدی مقدم جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:14 ب.ظ

کی قراره بیاد ایران مهندس می خوام یکی سفارش بدم بهت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد