Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

غول های خودروسازی جهان را بشناسید+ عکس

غول های خودروسازی جهان را بشناسید+ عکس


شرکت های خودروسازی درسراسر دنیا به دنبال ارائه بهترین تولیدات به مشتریان خود هستند، با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان ۱۰ برند انتخاب شده در میان خودروسازان بزرگ به شرح زیر هستند:

۱.تویوتا: تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان است. تویوتافقط درماه نوامبر گذشته نزدیک به ۱۲۰ هزار دستگاه اتومبیل در بازار آمریکا به فروش رساند اما هنوز آمار دقیق میزان فروش محصولات درسال ۲۰۱۱ رااعلام نکرده است.




۲.فورد: سومین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان است و درسال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۳میلیون دستگاه اتومبیل به فروش رساند. فورد مالکیت یک سوم ازحق امتیاز خودروهای مزدا را در دست دارد.




۳.هوندا: هوندا یک شرکت بزرگ ژاپنی بوده و به دلیل تولید موتورسیکلت و خودروهای شخصی درسطح جهان شهرت دارد. پنجمین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان طی ۱۰ ماهنخست از سال ۲۰۱۱ بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰هزار دستگاه اتومبیل به فروش رساند.



۴.شورولت: برند شورولت تحت امتیاز کمپانی جنرال موتورز آمریکا مشغول به فعالیت است.این شرکت سالیانه در ۱۲۰ کشور جهان بطور میانگین ۴میلیون و ۲۵ هزار دستگاه اتومبیل به فروش می رساند.



۵.بی ام و: یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان مطحر خودروهای سواری و موتورسیکلت است. بی ام و مالک کمپانی های رولز رویس و مینی است. میزان فروش اتومبیل های بی ام و در ۱۱ماه نخست از سال ۲۰۱۱ به ۲۷۲هزار و ۸۷۳ دستگاه رسید.



۶.مرسدس بنز: نام خودروهای شرکت دایلمر است.درسال ۲۰۱۱بالغ بر یک میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه از اتومبیل های مرسدس بنز درسطح بازارهای جهانی به فروش رسید. گوتلیب دایملر و کارل بنز دو مخترع آلمانی موتورهای چهار زمانه با کمک یکدیگر درسال ۱۹۲۶شرکت دایملز-بنز را بنا نهادند.



۷.ولوو: اتوبوس ها و کامیون های ولوو در ایران مشتریان زیادی دارد. این شرکت سوئدی ۴۴۹ هزار و ۲۲۵ دستگاه از تولیدات خود را درسال گذشته به فروش رساند. از جمله تولیدات ولوو می توان به تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه ای سامانه پیش رانش دریایی و صنعتی در کنار قطعات هوافضا اشاره کرد.



۸.لکسوس: زیر مجموعه ای از شرکت تویوتا ژاپن می باشد و به خودروهای لوکس و گرانقیمت این کمپانی اتلاق می شود. لکسوس ۱۲ سال از سوی موسسه معتبر J.D pawer به عنوان مورد اعتمادترین برند مشتریان در آمریکا انتخاب شد. میزان فروش لکسوس درماه دسامبر ۳۰ هزار دستگاه در آمریکای شمالی اعلام شده است.



۹.کادیلاک: این کمپانی تحت مالکیت جنرال موتورز‌آمریکا است و تولیدات آن در بیش از ۵۰ کشور دنیا به فروش می رسد. اتومبیل های کادیلاک نخستین اتومبیل های جهان بودند که درآنها برای ایمنی سرنشینان از کیسه هوا استفاده شده است.



۱۰.سوبارو: یک شرکت خودروسازی ژاپنی و زیرگروه کمپانی اف اچ آی می باشد. سوبارو درسال گذشته ۲۶۶هزار و ۹۸۹دستگاه اتومبیل در بازارهای جهانی به فروش رساند.اف اچ آی هم اکنون شریک کمپانی تویوتا است به طوریکه تویوتا ۱۶درصد از سهام آن را در اختیار دارد.



منبع : مجله خودرو


نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:02 ب.ظ

عالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد