Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

فهرست خودروهای وارداتی بالای ۱۰۰ میلیون آذر ماه 90

فهرست خودروهای وارداتی بالای ۱۰۰ میلیون آذر ماه 90



به رغم افزایش واردات خودرو در آذرماه نسبت به ماه های قبل تعداد خودروهای بالای یکصد هزار دلار دراین ماه کاهش یافت.

رکورددار گرانترین خودروی وارداتی در آذرماه یک دستگاه خودروی بی ام و مدل 750LI است که با قیمتی معادل 135 هزار دلار به کشور وارد شده است.

تعداد خودروهای وارداتی در آذرماه به بالغ بر 5304 دستگاه بوده است که بیشترین تعداد خودرو طی ماههای گذشته است ولی در این میان به نظر می رسد به رغم رشد تعداد خودروهای وارداتی فهرست خودورهای بالا 100 هزار دلار در این ماه نسبت به ماههای قبل کاهش پیدا کرده و به 12 دستگاه رسیده است.

در فهرست گرانترین خودروهای وارداتی طی آذرماه به جز یک دستگاه لکسوس باقی خودروها تولید کارخانه های آلمانی بی ام و، بنز و پورشه بوده اند، در جدول زیر بالاترین قیمت دلاری مربوط به خودروی بی ام و 750LI بوده است ولی به دلیل آنکه زمان واردات قیمت دلار در زمان واردات این خودرو 1058 تومان بوده است قیمت ریالی آن از خودروی پورشه پانورامایی که در رتبه دوم قرار دارد ارزان تر است زیرا این خودروی پورشه با دلار 1071 تومانی به کشور وارد شده است.

قابل ذکر است در آذرماه متوسط قیمت دلار ثبت شده برای واردات خودرو معادل 1088 تومان بوده است در حالی که در این ماه قیمت دلار در بازار آزاد معادل 1374 تومان و قیمت دلار رسمی معادل 1094 تومان بوده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد