Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

مشخصات فنی رنو مگان

مشخصات فنی رنو مگان





طراحی داخلی


طراحی مدرن و فضای دلباز ، لذت رانندگی یک خودروی راحت سفری را فراهم می کند. به دنیای مگان خوش آمدید. خطوط ناب و ترکیب صندلی ها و کنترل های ارگونومی، ظرافت در طراحی و کیفیت بالای مواد به کار رفته احساس دلپذیری در شما ایجاد می کنند.
خود را به آرامش این محیط خوشایند و فریبنده بسپارید. وضعیت استقرار راننده، در قالبی مدرن و ساده، انسان را به رانندگی دعوت می کند. وضعیت دلپذیر رانندگی تمام توجه و حواس شما را در اختیار می گیرد. با افزایش فاصله محورهای جلو و عقب، صندلی های عقب از فضایی گسترده و راحت برخوردارند. از رانندگی لذت ببرید!

ظرافت درطراحی

هنگامی که می نشینید، اولین فکری که به ذهن می آید: "پویایی، تحرک و طراحی منحصر به فرد خطوط بیرونی بدنه می باشد". احساسی دلپذیر، ناب واستثنائی. خطوط پویا و سیال بدنه خودروی مگان، نویدبخش احساسی از لذت و قدرت است که در داخل خودرو به کمال خود می رسد! وضعیت دلپذیر رانندگی توجه شما را جلب می کند. طراحی ارگونومی شما را قادر می سازد تا به معنای واقعی از سفر لذت ببرید. سیستم تهویه هوا، مطلوب ترین دمای مورد نظر شما را تامین می کند. خود را به سکوت درون خودرو بسپارید.

ایمنی

امکانات و تجهیزات هوشمند خودروی مگان ایمنی را تضمین می کنند. پرتوی قدرتمند و یکپارچه چراغ های سفارشی هالوژن، دید جلو را بهبود می بخشند.
سرعت برف پاک کن ها به طور خودکار با حجم ریزش باران تنظیم می شود.
رنو در موقعیت های خطرناک، برای پیشگیری از بحران، سطحی استثنایی از ایمنی را در سه گام ارائه می کند: پیشگیری، اصلاح و محافظت. در زمان ترمز اضطراری، چراغ ها برای هوشیار نگه داشتن شما شروع به چشمک زدن می کنند.
همراه مگان با آرامش خاطر رانندگی کنید.

ایمنی

با خودروی مگان، اختیار جاده کاملا در دستان شماست. ترمزها قدرتمند و ایمن هستند. سیستم ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ ها EBV و سیستم کمکی ترمز، همگی موجب بهبود کارآیی دیسک های ترمز در چهار چرخ می باشند.
ثبات و کنترل روی جاده بی مانند است.

ایمنی

مگان شما را در هر کجای خودرو که نشسته باشید محافظت می کند. قبل از هر چیز، تغییر شکل و جمع شدن چارچوب بدنه در زمان تصادم، کاملا برنامه ریزی شده است، قسمت اعظم فشار ناشی از تصادم در بدنه جذب شده وبدین ترتیب از آسیب به سرنشینان جلوگیری خواهد شد. سیستم محافظت رنو SRP ، به دنبال آن از همه سرنشینان محفاظت می کند. این سیستم به کیسه های هوای قابل تنظیم در جلوی خودرو و سیستم Dual Pretentioner در کمربندهای ایمنی جلو مجهز می باشد. مگان همچنین به کیسه های هوای جلو و جانبی، کیسه های هوای جلو و پرده ای و تنظیم کننده فشار در هر پنج صندلی مجهز است که حفاظت بی مانند را برای تمامی سرنشینان به ارمغان می آورند. مگان در مجموع به 6 کیسه هوا مجهز می باشد!

کارت کلید رنو

مگان با بهره بردن از فن آوری جدید، امکاناتی را در این رده از خودروها ارائه می کند که تا قبل از این دیده نشده است. یکی از هوشمندانه ترین این امکانات "کارت کلید رنو" است. کافی است تا این کارت را داخل کارت خوان کرده و دکمه استارت را همراه با گرفتن پدال کلاج یا ترمز فشار دهید تا موتور خودرو روشن شود. مگان به سیستم ضد سرقت خودرو(immobolizer )مجهز است که مانع از ربوده شدن خودرو می شود.

چراغ همراه تا منزل

مهندسان و طراحان رنو مفاهیم و نوآوری های جدیدی را ارائه کرده اند تا آسایش شما را بهبود بخشند که یکی از این نوآوری ها چراغ "همراه تا منزل" نام دارد. این امکان جدید راننده را قادر می سازد تا پس از خاموش کردن موتور، و خارج شدن از خودرو چراغ های جلو را به طور موقت (30 ثانیه الی 2 دقیقه) روشن نگاه دارد و به این ترتیب با سهولت بیشتری راه خود را در تاریکی پیدا می کنید.

درب باک بنزین با درپوش باک یکپارچه

سوپاپ هوادار که به راحتی و با داخل کردن دهانه لوله بنزین داخل محفظه باز می شود. به این ترتیب بنزین نه روی شما می ریزد و نه سر ریز می گردد، آنچنان که به طور معمول و در هنگام پیچاندن درپوش محفظه بنزین اتفاق می افتد.




مشخصلت فنی مگان مدل2000



کمپانی :


شرکت خودرو سازی رنو فرانسه از برترین خودرو سازان جهان می باشد . رنو در اروپای غربی و ترکیه از محبوبیت خاصی بر خوردارست و از پر فروش ترین خودرو سازان اروپا محسوب می شود ، حضور کمپانی رنو در مسابقات فرمول یک و دو سال قهرمانی گرند پریکس به رانندگی فرناندو آلنسوی اسپانیائی از نشانه های توانمندی کمپانی رنو در دانش فنی خودرو می باشد . همچنین مشارکت رنو در کمپانی های دیگر که باعث ارتقاء آنها شده همچون نیسان از دیگر برگ های برنده رنو می باشد .


طراحی بدنه :


با استفاده از متدهای نوین در طراحی بدنه ، حفظ آیرودینامیک و ایمنی و همچنین زیبائی در کنار هم ، استفاده از خطوط بر جسته و زیبا که نمای اسپرت و مدرن به مگان داده ، طرح کشیده چراغ های جلو نیز چهره ای پر قدرت و اسپرت برای این خودرو ایجاد کرده .
کشیدگی بیضی هالوژن ها زیبائی و دید مناسب در شب را برای مگان پدید آورده .
چراغ های عقب با قابلیت دید از سه زاویه ( پشت / کنار / بالا ) استفاده از رینگ 16 اینچ آلمینیومی پنج پره در چرخ ها نمای جانبی خودرو را نیز اسپرتی کرده و به خنک کنندگی و جریان هوا در چرخ ، بدون ایجاد مقاوت در مقابل باد کمک کرده . همچنین استفاده از آرم رنو در وسط جلو پنجره مگان را پر قدرت و اصیل نمایش می دهد . استفاده از تیغ برف پاک کن مسطح بخاطر حداقل جلوگیری از دید با لبه های تثبیت کننده در باد و بارندگی ، استفاده از درپوش و درب باک بنزین یک پارچه به منظور سهولت در سوخت گیری ، گم نشدن درب باک و وجود دریچه ورودی باک به منظور جلوگیری از ورود آلودگی به داخل باک و همین طور ورود هوا که باعث تبخیر و اسراف بنزین می شود .


طراحی داخلی :


فضای داخل مگان احساس امنیت و آرامش را به سر نشین القا می کند ، داشبرد با دسترسی آسان به کلید ها و دید مناسب ، وجود نمایشگر های خوانا ، استفاده از تو دوزی پارچه با طرح ( کارما ) ، غربیلک فرمان با روکش چرم ، طراحی اهرم ترمز دستی با الهام از کابین خلبان ، وجود فضائی دربدار در زیر پای راننده جهت نگه داری اسناد و فضاهائی ما بین صندلی و داخل درب ها و زیر دستی به همراه محفظه ای بین صندلی عقب وجود محفظه نگه داری دربدار در طاقچه عقب خودرو. استفاده از کارت کلید جهت باز و بسته کردن درب ها و استارت خودرو ، نمایشگر اطلاعات سفر جهت اطلاع از میزان مصرف سوخت و محاسبه مسافتی که با مقدار سوخت در باک می توان طی کرد و.. سیستم ایر کاندیشن با کنترل دما به صورت الکترونیکی .

ایمنی :


رنو مگان از بالاترین سطح ایمنی برخوردار بوده و در اروپای غربی در گروه برترین هاست ، گروه مگان موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euroncap شده . از حیث ایمنی فعال طراحی ایمن اتاق ، ترمز با سیستم ABS و EBA + EBV و در ایمنی غیر فعال کمربند های (double pre tension ) ایمنی با کپسول قفل شونده و ایربگ ها . لازم بذکر است ایمنی فعال مجموعه بازدارنده از تصادف می باشد و ایمنی غیر فعال مجموعه ایمن سازی بعد از تصادف می باشد . با استفاده از مواد پلیمری در بعضی از قسمت های بدنه مانند گلگیر ها جذب ضربه ناشی از تصادف نیز بیشتر از نوع فلزی انجام می شود . غربیلک فرمان نیز در تصادفات شدید ، قابلیت شکست از چند نقطه و حداقل آسیب رسانی به مچ دست و سر و صورت راننده را دارد .


ارگونومی :


ارگونومی مگان 2000 مطابق با متد های روز می باشد و 8 امتیاز را از مجموع 10 امتیاز به راحتی کسب می کند .


موتور :


موتور 2000 سی سی DOHC با 16 ولو توان خروجی 136 اسب بخار در 5500 دور و رسیدن به سرعت نهائی 195 کیلومتر در ساعت را در مگان 2 لیتری داراست . میزان آلایندگی مطابق با استاندارد EURO III و مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلو متر می باشد .


گیربکس :


گیربکس 4 سرعته اتومات با امکان تعویض دستی ( تیپ ترونیک ) و تطبیق با شرایط مسیر حرکت و نحوه رانندگی مانند لغزندگی در برف و رانندگی اسپرتی .


ساسپنشن :


جلو : مک فرسون با میله های پیچشی به جهت تثبیت پایداری ، عقب : اکسل با اتصال چند گانه و استفاده از میله پیچشی و کمک های زاویه دار .


فرمان :


EHPS : رنو مگان برای ایجاد پایداری و فرمان پذیری بهتر در سرعت های بالا از مکانیسم فرمان الکترو هیدرولیک استفاده کرده که بجای پمپ هیدرولیک که دائما ً در تمام شرایط فعال بوده و نیروئی از موتور را هدر می دهد و همچنین باعث ایجاد استهلاک بیشتر در قطعات مربوط می شود از الکترو موتور استفاده کرده بدین صورت که در سرعت های کم و تنها در زمان نیاز که همان زمان گردش فرمان است الکترو موتور متصل به مجوعه فرمان که با نیروی آلترناتور کار می کند فعال شده و در غیر نیاز فعالیتی ندارد ، این مکانیسم در سرعت های بالای ۱۲۰ کیلومتر کاملاً غیر فعال می شود ، وجود حس گر ها وضعیت حرکتی خودرو را از حیث سرعت یا گشتاوری که از گردش فرمان بدست راننده ایجاد می شود به ECU مربوطه انتقال داده و فرمان مناسب شرایط از ECU منجربه فعال شدن الکترو هیدرولیک در شرایط مختلف می شود . این سختی در فرمان در سرعت های بالا باعث انتقال صحیح اطلاعات مسیر حرکت از فرمان به راننده و پاسخ با حساسیت بالا از راننده به مجموعه فرمان است که در این میان هیچ نیروی محار نشده ای در مجموعه فرمان وجود ندارد ، در مدل های کامل تر این نوع فرمان ها ، مکانیسم محدود کننده میزان دور فرمان نیز موجودست که مگان فاقد آنست .


ترمز :


جلو : دیسکی خنک شونده ، عقب : دیسکی + سیستم ABSو ترمز اضطراریEBA یا EBV+ Emergency Brake Assistance مکملی است برای ABS و EBD در هنگام ترمزهای شدید این سیستم هیدرو مکانیکی که نیروی ترمز را تا پنجاه درصد ‌افزایش می دهد . با فعال شدن EBA فلاشر خودرو برای اعلام خطر به دیگر خودروها و هوشیار نگه داشتن راننده فعال می شود.


سیستم های پایداری :


رنو مگان 2000 فاقد سیستم های پایداری می باشد

آپشن :


مکانیسم چراغ همراه که بعد از ترک خودرو در صورت فرمان راننده تا ۲ دقیقه روشن است و شما را همراهی می کند
سنسور باران : سرعت برف پاک کن ها به طور خودکار با حجم ریزش باران تنظیم می شود
قابلیت تنظیم چهار جهته فرمان
فضای درب دار زیر پای راننده
در باز کن باک خودرو
گرم کن شیشه عقب
سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی
سیستم صوتی حرفه ای دارای 4 بلند گو
کیسه هوای راننده
کیسه هوای جانبی
کیسه هوای سرنشین جلو
قفل مرکزی
سنسور نور
پرده شیشه های درب های عقب
شیشه بالا بر حساس به مانع


تست درایو :


از وقتی که کارت سوئیچ رو تو دستت می گیری متوجه میشی که با یه ماشین مدرن طرفی ، صدای باز شدن درب ، صدای کیفیت و محاسبه است . وقتی روی صندلیش می نشینی کاملا ً بغلت می کنه و همون لحظه یاد شاسی و اجزاء بسیار زیاد صندلی می افتی . فضای خوبی رو در سالن می بینی ، بعد از استارت و آماده شدن برای حرکت با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت درایو شک گیربکس نشون میده که می خواد حداکثر انتقال نیرو را داشته باشه و این ماشین ۱۳7۰ کیلوئی رو ظرف حدود ۱۳ ثانیه در فشار هوای تهران به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می رسونه که این برای یه موتور 2 لیتری با تنفس طبیعی و با گیربکس اتومات روی یه ماشین حداقل ۱۳7۰ کیلوئی که اون زمانی که با اون رانندگی می کردم هم باک پر بود و هم وزن خودم وزن ماشین رو به حدود ۱52۰ کیلو رسونده بود کاملا ً قابل قبوله . با این که انعطاف خیلی خوبی داره اما چیزی از هندلینگ کم نشده . در دورهای بالا مجموعه محرکه خیلی خوب عمل می کنه ، به سختی میشه روش عیب گذاشت ، دید خیلی خوبی در مقابل و طرفین داری ، برای اولین بار که پات رو روی پدال ترمز فشار میدی یه تفاوت اساسی را توی ترمز با ماشین های دیگه حس می کنی ، فرمان پذیری فوقولاده ای داره و کمتر 2 لیتری در ماشین های داخلی پیدا میشه که رقیبش در قابلیت های فرمان پذیری باشه ، فرمان پذیری و ترمزش یه اعتماد خاصی در رانندگی به راننده القا می کنه . دید خوب ، آسایش توی ماشین ، ایمنی بالا ، پایداری و خلاصه همچی در مگان 2000 قابل قابوله جز هزینه های بالای نگه داری که یه وجه مشترک تمام ماشین های اروپائیه و ارتفاع کمی زیاد مگان که احساس خوبی در عین پایداری این خودرو در ویراژ ( هر نوع تغییر مسیر نسبت به مسیر مستقیم ) به ما منتقل نمی کنه . یه وقت فکر نکنید داریم راجع به فراری صحبت می کنیم ، مگان 2000 فقط در کلاس خودش ماشین خوبیه ، یادتون باشه به بهترین ماشین ها هم هیچ وقت صد در صد اعتماد نکنید .



مشخصات فنی مگان مدل 1600


سال ساخت : 1385
کارخانه سازنده : پارس خودرو
مدل : رنو
تریم : مگان
کلاس : متوسط
شکل بدنه :صندوق دار


موتور و قدرت


نوع موتور 1.6 لیتر 4 سیلندر خطی
قدرت موتور 115 اسب بخار در 6000 دوردردقیقه
نیرو محرکه 151 نیوتن متر در4250 دور دردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر 80.5×79
ضریب فشردگی 10:1
گیربکس 5 دنده دستی - 4 دنده اتوماتیک


سوخت


ظرفیت مخزن سوخت 60 لیتر
نوع سوخت بنزین
میزان مصرف سوخت در شهر 9.1 لیتر برای هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت در بزرگراه 5.6 لیتر برای هر 100 کیلومتر


وزن و ابعاد خارجی


وزن 1270 (کیلوگرم)
طول 4498 (میلی متر)
عرض 1777 (میلی متر)
ارتفاع 1460 (میلی متر)
فاصله دو محور 2686 (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو 1518 (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب 1514 (میلی متر)


ترمز و انتقال قدرت


استاندارد
سیستم ترمز ABS دارد
نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
سیستم کنترل پایداری ندارد
گیربکس : 5 دنده دستی + 1دنده عقب

ابعاد داخلی


تعداد سرنشین 5 (نفر)


امکانات ویژه


تنظیم برقی صندلی راننده ندارد
شیشه برقی دارد
تنظیم برقی فرمان ندارد
در باز کن باک خودرو دارد
گرم کن شیشه عقب دارد
رینگ اسپرت ندارد
سیستم کنترل سرعت ندارد
سیستم تهویه مطبوع دارد
آنتن برقی ندارد


سیستم صوتی


رادیو دارد
ضبط کاست دار ندارد
پخش CD دارد
سیستم تعویض CD ندارد
پخش DVD ندارد


سیستم امنیتی


کیسه هوای راننده دارد
کیسه هوای جانبی دارد
کیسه هوای سرنشین جلو دارد
قفل مرکزی دارد









کلاسهای ساخته شده براین اساس در شرکت رنو فرانسه


















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد