Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

مشخصات فنی رنو مگان

مشخصات فنی رنو مگان





طراحی داخلی


طراحی مدرن و فضای دلباز ، لذت رانندگی یک خودروی راحت سفری را فراهم می کند. به دنیای مگان خوش آمدید. خطوط ناب و ترکیب صندلی ها و کنترل های ارگونومی، ظرافت در طراحی و کیفیت بالای مواد به کار رفته احساس دلپذیری در شما ایجاد می کنند.
خود را به آرامش این محیط خوشایند و فریبنده بسپارید. وضعیت استقرار راننده، در قالبی مدرن و ساده، انسان را به رانندگی دعوت می کند. وضعیت دلپذیر رانندگی تمام توجه و حواس شما را در اختیار می گیرد. با افزایش فاصله محورهای جلو و عقب، صندلی های عقب از فضایی گسترده و راحت برخوردارند. از رانندگی لذت ببرید!

ظرافت درطراحی

هنگامی که می نشینید، اولین فکری که به ذهن می آید: "پویایی، تحرک و طراحی منحصر به فرد خطوط بیرونی بدنه می باشد". احساسی دلپذیر، ناب واستثنائی. خطوط پویا و سیال بدنه خودروی مگان، نویدبخش احساسی از لذت و قدرت است که در داخل خودرو به کمال خود می رسد! وضعیت دلپذیر رانندگی توجه شما را جلب می کند. طراحی ارگونومی شما را قادر می سازد تا به معنای واقعی از سفر لذت ببرید. سیستم تهویه هوا، مطلوب ترین دمای مورد نظر شما را تامین می کند. خود را به سکوت درون خودرو بسپارید.

ایمنی

امکانات و تجهیزات هوشمند خودروی مگان ایمنی را تضمین می کنند. پرتوی قدرتمند و یکپارچه چراغ های سفارشی هالوژن، دید جلو را بهبود می بخشند.
سرعت برف پاک کن ها به طور خودکار با حجم ریزش باران تنظیم می شود.
رنو در موقعیت های خطرناک، برای پیشگیری از بحران، سطحی استثنایی از ایمنی را در سه گام ارائه می کند: پیشگیری، اصلاح و محافظت. در زمان ترمز اضطراری، چراغ ها برای هوشیار نگه داشتن شما شروع به چشمک زدن می کنند.
همراه مگان با آرامش خاطر رانندگی کنید.

ایمنی

با خودروی مگان، اختیار جاده کاملا در دستان شماست. ترمزها قدرتمند و ایمن هستند. سیستم ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ ها EBV و سیستم کمکی ترمز، همگی موجب بهبود کارآیی دیسک های ترمز در چهار چرخ می باشند.
ثبات و کنترل روی جاده بی مانند است.

ایمنی

مگان شما را در هر کجای خودرو که نشسته باشید محافظت می کند. قبل از هر چیز، تغییر شکل و جمع شدن چارچوب بدنه در زمان تصادم، کاملا برنامه ریزی شده است، قسمت اعظم فشار ناشی از تصادم در بدنه جذب شده وبدین ترتیب از آسیب به سرنشینان جلوگیری خواهد شد. سیستم محافظت رنو SRP ، به دنبال آن از همه سرنشینان محفاظت می کند. این سیستم به کیسه های هوای قابل تنظیم در جلوی خودرو و سیستم Dual Pretentioner در کمربندهای ایمنی جلو مجهز می باشد. مگان همچنین به کیسه های هوای جلو و جانبی، کیسه های هوای جلو و پرده ای و تنظیم کننده فشار در هر پنج صندلی مجهز است که حفاظت بی مانند را برای تمامی سرنشینان به ارمغان می آورند. مگان در مجموع به 6 کیسه هوا مجهز می باشد!

کارت کلید رنو

مگان با بهره بردن از فن آوری جدید، امکاناتی را در این رده از خودروها ارائه می کند که تا قبل از این دیده نشده است. یکی از هوشمندانه ترین این امکانات "کارت کلید رنو" است. کافی است تا این کارت را داخل کارت خوان کرده و دکمه استارت را همراه با گرفتن پدال کلاج یا ترمز فشار دهید تا موتور خودرو روشن شود. مگان به سیستم ضد سرقت خودرو(immobolizer )مجهز است که مانع از ربوده شدن خودرو می شود.

چراغ همراه تا منزل

مهندسان و طراحان رنو مفاهیم و نوآوری های جدیدی را ارائه کرده اند تا آسایش شما را بهبود بخشند که یکی از این نوآوری ها چراغ "همراه تا منزل" نام دارد. این امکان جدید راننده را قادر می سازد تا پس از خاموش کردن موتور، و خارج شدن از خودرو چراغ های جلو را به طور موقت (30 ثانیه الی 2 دقیقه) روشن نگاه دارد و به این ترتیب با سهولت بیشتری راه خود را در تاریکی پیدا می کنید.

درب باک بنزین با درپوش باک یکپارچه

سوپاپ هوادار که به راحتی و با داخل کردن دهانه لوله بنزین داخل محفظه باز می شود. به این ترتیب بنزین نه روی شما می ریزد و نه سر ریز می گردد، آنچنان که به طور معمول و در هنگام پیچاندن درپوش محفظه بنزین اتفاق می افتد.




مشخصلت فنی مگان مدل2000



کمپانی :


شرکت خودرو سازی رنو فرانسه از برترین خودرو سازان جهان می باشد . رنو در اروپای غربی و ترکیه از محبوبیت خاصی بر خوردارست و از پر فروش ترین خودرو سازان اروپا محسوب می شود ، حضور کمپانی رنو در مسابقات فرمول یک و دو سال قهرمانی گرند پریکس به رانندگی فرناندو آلنسوی اسپانیائی از نشانه های توانمندی کمپانی رنو در دانش فنی خودرو می باشد . همچنین مشارکت رنو در کمپانی های دیگر که باعث ارتقاء آنها شده همچون نیسان از دیگر برگ های برنده رنو می باشد .


طراحی بدنه :


با استفاده از متدهای نوین در طراحی بدنه ، حفظ آیرودینامیک و ایمنی و همچنین زیبائی در کنار هم ، استفاده از خطوط بر جسته و زیبا که نمای اسپرت و مدرن به مگان داده ، طرح کشیده چراغ های جلو نیز چهره ای پر قدرت و اسپرت برای این خودرو ایجاد کرده .
کشیدگی بیضی هالوژن ها زیبائی و دید مناسب در شب را برای مگان پدید آورده .
چراغ های عقب با قابلیت دید از سه زاویه ( پشت / کنار / بالا ) استفاده از رینگ 16 اینچ آلمینیومی پنج پره در چرخ ها نمای جانبی خودرو را نیز اسپرتی کرده و به خنک کنندگی و جریان هوا در چرخ ، بدون ایجاد مقاوت در مقابل باد کمک کرده . همچنین استفاده از آرم رنو در وسط جلو پنجره مگان را پر قدرت و اصیل نمایش می دهد . استفاده از تیغ برف پاک کن مسطح بخاطر حداقل جلوگیری از دید با لبه های تثبیت کننده در باد و بارندگی ، استفاده از درپوش و درب باک بنزین یک پارچه به منظور سهولت در سوخت گیری ، گم نشدن درب باک و وجود دریچه ورودی باک به منظور جلوگیری از ورود آلودگی به داخل باک و همین طور ورود هوا که باعث تبخیر و اسراف بنزین می شود .


طراحی داخلی :


فضای داخل مگان احساس امنیت و آرامش را به سر نشین القا می کند ، داشبرد با دسترسی آسان به کلید ها و دید مناسب ، وجود نمایشگر های خوانا ، استفاده از تو دوزی پارچه با طرح ( کارما ) ، غربیلک فرمان با روکش چرم ، طراحی اهرم ترمز دستی با الهام از کابین خلبان ، وجود فضائی دربدار در زیر پای راننده جهت نگه داری اسناد و فضاهائی ما بین صندلی و داخل درب ها و زیر دستی به همراه محفظه ای بین صندلی عقب وجود محفظه نگه داری دربدار در طاقچه عقب خودرو. استفاده از کارت کلید جهت باز و بسته کردن درب ها و استارت خودرو ، نمایشگر اطلاعات سفر جهت اطلاع از میزان مصرف سوخت و محاسبه مسافتی که با مقدار سوخت در باک می توان طی کرد و.. سیستم ایر کاندیشن با کنترل دما به صورت الکترونیکی .

ایمنی :


رنو مگان از بالاترین سطح ایمنی برخوردار بوده و در اروپای غربی در گروه برترین هاست ، گروه مگان موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euroncap شده . از حیث ایمنی فعال طراحی ایمن اتاق ، ترمز با سیستم ABS و EBA + EBV و در ایمنی غیر فعال کمربند های (double pre tension ) ایمنی با کپسول قفل شونده و ایربگ ها . لازم بذکر است ایمنی فعال مجموعه بازدارنده از تصادف می باشد و ایمنی غیر فعال مجموعه ایمن سازی بعد از تصادف می باشد . با استفاده از مواد پلیمری در بعضی از قسمت های بدنه مانند گلگیر ها جذب ضربه ناشی از تصادف نیز بیشتر از نوع فلزی انجام می شود . غربیلک فرمان نیز در تصادفات شدید ، قابلیت شکست از چند نقطه و حداقل آسیب رسانی به مچ دست و سر و صورت راننده را دارد .


ارگونومی :


ارگونومی مگان 2000 مطابق با متد های روز می باشد و 8 امتیاز را از مجموع 10 امتیاز به راحتی کسب می کند .


موتور :


موتور 2000 سی سی DOHC با 16 ولو توان خروجی 136 اسب بخار در 5500 دور و رسیدن به سرعت نهائی 195 کیلومتر در ساعت را در مگان 2 لیتری داراست . میزان آلایندگی مطابق با استاندارد EURO III و مصرف ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلو متر می باشد .


گیربکس :


گیربکس 4 سرعته اتومات با امکان تعویض دستی ( تیپ ترونیک ) و تطبیق با شرایط مسیر حرکت و نحوه رانندگی مانند لغزندگی در برف و رانندگی اسپرتی .


ساسپنشن :


جلو : مک فرسون با میله های پیچشی به جهت تثبیت پایداری ، عقب : اکسل با اتصال چند گانه و استفاده از میله پیچشی و کمک های زاویه دار .


فرمان :


EHPS : رنو مگان برای ایجاد پایداری و فرمان پذیری بهتر در سرعت های بالا از مکانیسم فرمان الکترو هیدرولیک استفاده کرده که بجای پمپ هیدرولیک که دائما ً در تمام شرایط فعال بوده و نیروئی از موتور را هدر می دهد و همچنین باعث ایجاد استهلاک بیشتر در قطعات مربوط می شود از الکترو موتور استفاده کرده بدین صورت که در سرعت های کم و تنها در زمان نیاز که همان زمان گردش فرمان است الکترو موتور متصل به مجوعه فرمان که با نیروی آلترناتور کار می کند فعال شده و در غیر نیاز فعالیتی ندارد ، این مکانیسم در سرعت های بالای ۱۲۰ کیلومتر کاملاً غیر فعال می شود ، وجود حس گر ها وضعیت حرکتی خودرو را از حیث سرعت یا گشتاوری که از گردش فرمان بدست راننده ایجاد می شود به ECU مربوطه انتقال داده و فرمان مناسب شرایط از ECU منجربه فعال شدن الکترو هیدرولیک در شرایط مختلف می شود . این سختی در فرمان در سرعت های بالا باعث انتقال صحیح اطلاعات مسیر حرکت از فرمان به راننده و پاسخ با حساسیت بالا از راننده به مجموعه فرمان است که در این میان هیچ نیروی محار نشده ای در مجموعه فرمان وجود ندارد ، در مدل های کامل تر این نوع فرمان ها ، مکانیسم محدود کننده میزان دور فرمان نیز موجودست که مگان فاقد آنست .


ترمز :


جلو : دیسکی خنک شونده ، عقب : دیسکی + سیستم ABSو ترمز اضطراریEBA یا EBV+ Emergency Brake Assistance مکملی است برای ABS و EBD در هنگام ترمزهای شدید این سیستم هیدرو مکانیکی که نیروی ترمز را تا پنجاه درصد ‌افزایش می دهد . با فعال شدن EBA فلاشر خودرو برای اعلام خطر به دیگر خودروها و هوشیار نگه داشتن راننده فعال می شود.


سیستم های پایداری :


رنو مگان 2000 فاقد سیستم های پایداری می باشد

آپشن :


مکانیسم چراغ همراه که بعد از ترک خودرو در صورت فرمان راننده تا ۲ دقیقه روشن است و شما را همراهی می کند
سنسور باران : سرعت برف پاک کن ها به طور خودکار با حجم ریزش باران تنظیم می شود
قابلیت تنظیم چهار جهته فرمان
فضای درب دار زیر پای راننده
در باز کن باک خودرو
گرم کن شیشه عقب
سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی
سیستم صوتی حرفه ای دارای 4 بلند گو
کیسه هوای راننده
کیسه هوای جانبی
کیسه هوای سرنشین جلو
قفل مرکزی
سنسور نور
پرده شیشه های درب های عقب
شیشه بالا بر حساس به مانع


تست درایو :


از وقتی که کارت سوئیچ رو تو دستت می گیری متوجه میشی که با یه ماشین مدرن طرفی ، صدای باز شدن درب ، صدای کیفیت و محاسبه است . وقتی روی صندلیش می نشینی کاملا ً بغلت می کنه و همون لحظه یاد شاسی و اجزاء بسیار زیاد صندلی می افتی . فضای خوبی رو در سالن می بینی ، بعد از استارت و آماده شدن برای حرکت با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت درایو شک گیربکس نشون میده که می خواد حداکثر انتقال نیرو را داشته باشه و این ماشین ۱۳7۰ کیلوئی رو ظرف حدود ۱۳ ثانیه در فشار هوای تهران به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می رسونه که این برای یه موتور 2 لیتری با تنفس طبیعی و با گیربکس اتومات روی یه ماشین حداقل ۱۳7۰ کیلوئی که اون زمانی که با اون رانندگی می کردم هم باک پر بود و هم وزن خودم وزن ماشین رو به حدود ۱52۰ کیلو رسونده بود کاملا ً قابل قبوله . با این که انعطاف خیلی خوبی داره اما چیزی از هندلینگ کم نشده . در دورهای بالا مجموعه محرکه خیلی خوب عمل می کنه ، به سختی میشه روش عیب گذاشت ، دید خیلی خوبی در مقابل و طرفین داری ، برای اولین بار که پات رو روی پدال ترمز فشار میدی یه تفاوت اساسی را توی ترمز با ماشین های دیگه حس می کنی ، فرمان پذیری فوقولاده ای داره و کمتر 2 لیتری در ماشین های داخلی پیدا میشه که رقیبش در قابلیت های فرمان پذیری باشه ، فرمان پذیری و ترمزش یه اعتماد خاصی در رانندگی به راننده القا می کنه . دید خوب ، آسایش توی ماشین ، ایمنی بالا ، پایداری و خلاصه همچی در مگان 2000 قابل قابوله جز هزینه های بالای نگه داری که یه وجه مشترک تمام ماشین های اروپائیه و ارتفاع کمی زیاد مگان که احساس خوبی در عین پایداری این خودرو در ویراژ ( هر نوع تغییر مسیر نسبت به مسیر مستقیم ) به ما منتقل نمی کنه . یه وقت فکر نکنید داریم راجع به فراری صحبت می کنیم ، مگان 2000 فقط در کلاس خودش ماشین خوبیه ، یادتون باشه به بهترین ماشین ها هم هیچ وقت صد در صد اعتماد نکنید .



مشخصات فنی مگان مدل 1600


سال ساخت : 1385
کارخانه سازنده : پارس خودرو
مدل : رنو
تریم : مگان
کلاس : متوسط
شکل بدنه :صندوق دار


موتور و قدرت


نوع موتور 1.6 لیتر 4 سیلندر خطی
قدرت موتور 115 اسب بخار در 6000 دوردردقیقه
نیرو محرکه 151 نیوتن متر در4250 دور دردقیقه
سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر
قطر سیلندر 80.5×79
ضریب فشردگی 10:1
گیربکس 5 دنده دستی - 4 دنده اتوماتیک


سوخت


ظرفیت مخزن سوخت 60 لیتر
نوع سوخت بنزین
میزان مصرف سوخت در شهر 9.1 لیتر برای هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت در بزرگراه 5.6 لیتر برای هر 100 کیلومتر


وزن و ابعاد خارجی


وزن 1270 (کیلوگرم)
طول 4498 (میلی متر)
عرض 1777 (میلی متر)
ارتفاع 1460 (میلی متر)
فاصله دو محور 2686 (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو 1518 (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب 1514 (میلی متر)


ترمز و انتقال قدرت


استاندارد
سیستم ترمز ABS دارد
نوع انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
سیستم کنترل پایداری ندارد
گیربکس : 5 دنده دستی + 1دنده عقب

ابعاد داخلی


تعداد سرنشین 5 (نفر)


امکانات ویژه


تنظیم برقی صندلی راننده ندارد
شیشه برقی دارد
تنظیم برقی فرمان ندارد
در باز کن باک خودرو دارد
گرم کن شیشه عقب دارد
رینگ اسپرت ندارد
سیستم کنترل سرعت ندارد
سیستم تهویه مطبوع دارد
آنتن برقی ندارد


سیستم صوتی


رادیو دارد
ضبط کاست دار ندارد
پخش CD دارد
سیستم تعویض CD ندارد
پخش DVD ندارد


سیستم امنیتی


کیسه هوای راننده دارد
کیسه هوای جانبی دارد
کیسه هوای سرنشین جلو دارد
قفل مرکزی دارد









کلاسهای ساخته شده براین اساس در شرکت رنو فرانسه


















مشخصات فنی نیسان ماکسیما


مشخصات فنی نیسان ماکسیما





سیستم تعلیق
جلو
مستقل(آزاد)مک فرسون با فنرهای حلقوی

 
عقب
محور چند اتصاله



سیستم ترمز

 ترمز جلو  
دیسکی با پره های خنک کننده

 
ترمز عقب
کاسه ای


سیستم سوخت

 
مدل
انژکتوری

 
ظرفیت باک بنزین
70لیتر



رینگ ها و لاستیک ها

اندازه رینگ 
1.2jj-6×15

اندازه لاستیک 
205/65R15


ابعاد


طول کل
4930 میلی متر


عرض کل
1780 میلی متر

 
ارتفاع کل
1435 میلی متر


وزن


وزن خالص ا گیربکس اتوماتیک 
1410 کیلوگرم

 
وزن ناخالص با گیربکس معمولی
1430 کیلوکرم


موتور


نوع کد 
VQ30DE

 


تعداد و ترتیب سیلندرها
 
حجم سیلندرها
2988 سانتی متر مکعب

 
حداکثر قدرت
6400/227hp/rpm


گیربکس معمولی
5 جلو+ یک عقب


گیربکس اتوماتیک
4 جلو + یک عقب



سیستم فرمان

نوع 
شانه ای-هیدرولیکی

نسبت تبدیل کرانویل پینیون
 
گیربکس معمولی
823:1/3

 
کیربکس اتوماتیک
1:789/3



مشخصات فنی هیوندای کوپه

مشخصات فنی  هیوندای کوپه




مدل های ارائه شده به کشور ، نمونه ی بهینه سازی شده نسل سوم هستند که از مبادی مختلف ورودی به دو صورت شرکتی ، توسط آسان موتور نماینده هیوندای در ایران و وارداتی آزاد قدم در بازار تنوع طلب داخلی گذاشتند . به جز آزرا که مشمول گارانتی 5 ساله یا 100 هزار کیلومتری است ، دیگر مدل های شرکتی هیوندای از جمله کوپه ، از گارانتی 3 سال یا 60 هزار کیلومتر بهره می برند . کوپه در زمان عرضه قیمتی بالغ بر 49 میلیون تومان داشت که با کاهش تعرفه ی واردات خودرو و رکود اقتصادی ، بالطبع شاهد کاهش قیمت آن بوده ایم . اکنون نمونه های صفر کیلومتر کوپه قیمتی مابین 40 تا 43 میلیون تومان دارند . با این حال برای خودرویی که در بازار های جهانی تا قبل از رکود اقتصادی قیمتی ما بین 17 تا 22 هزار دلار داشت ، بهایی بالاست و اینگونه است که باید مهر گرانی را بر آن کوبید . عدم تناسب قیمت در خودروهای وارداتی از تعرفه گذاری غلط گمرک سر چشمه می گیرد که حمایت از تولید کنندگان داخلی را در دستور کار قرار داده و هیچ مشخص نیست این فرصت بلند که سالهای سال است توسط دولت به خودروسازان داخلی داده می شود ، تا چه زمانی مستمر خواهد بود و مصرف کنندگان تا کی باید چوب این فرصت هر چند بیهوده را بخورند .

کوپه مورد بررسی مدل 2008 است که در دی ماه گذشته از یکی از کشورهای عرب نشین به صورت واردات شخصی به قیمت 42 میلیون تومان به شیراز وارد و با احتساب هزینه 288 هزار تومانی بیمه ی شخص ثالث و 1 میلیون و 200 هزار تومانی بیمه بدنه ، این رقم به 43 میلیون و 488 هزار تومان رسیده است . مالک محترم خودرو که خرید و فروش محصولات هیوندای به خصوص کوپه را جزئی از سرگرمی های خود می داند ، از افت قیمت بسیار بالای کوپه گلایه مند است . به طور مثال در خودروی مورد بحث که تنها شش ماه از کارکرد آن می گذرد و از هر نظر کاملا سالم است ، افت قیمتی بین 7 تا 10 میلیون را شاهد بوده است !

طراحی ظاهری کوپه با آنکه آن چنان جذابیت بالایی ندارد ، به دلیل خاص بودن کلاسش طرفداران زیادی به خصوص در میان جوانان پیدا کرده است و هنوز هستند کسانی که با دیدن یک هیوندای کوپه محو تماشای آن می شوند ! خطوط برجسته و تا حدودی عضلانی بدنه به وضوح بیانگر تحول و جهش به سوی نوگرایانه شدن سبک طراحی در گروه هیوندای موتورز کره جنوبی است . خطوط نرم طراحی در تعامل کاملی با یکدیگر قرار دارند . ورودی بزرگ و یک تکه هوا روی سپر که پروژکتورهای مدور در کناره های آن خود نمایی می کند و چراغهای کشیده با روکش کریستالی شفاف و الگاریتم پرتو افکنی زنون ، از برجسته ترین نکات قابل ذکر دماغه ی جلو هستند . طرح ساده و به دور از هیجان نمای جانبی می تواند در دراز مدت خسته کننده باشد . البته نصب شکاف کوچک روی گلگیر جلو و رینگ های آلومینیمی که می توان طرح زیبای آن را در فرهنگ باستان کشور کره جستجو کرد ، این حس را به شما القا می کند که با خودرویی اسپورت روبرو هستید . این حس زمانی در شما تقویت می شود که با طرح قسمت عقب روبرو می شوید . در قسمت عقب چراغ های هالو‍ژن به همراه سراگزوزی هایی که در دو طرف سپر عضلانی نصب شده اند و بالچه ی روی درب صندوق عقب ، مجموعه ای اسپورت با زیبایی و هماهنگی نسبی پدید آورده است . چراغ های جلو که قیمتی در حدود 125 هزار تومان دارند ، از کیفیت ساخت خوبی برخوردارند و بر خلاف برخی از خودروها که پس از مدتی روکش چراغ مات و کدر شده و به دلیل آبندی نا مناسب ورود آب به کاسه چراغ را شاهد بوده اید ، در کیفیت چراغ های کوپه هیچگونه افت کیفیتی دیده نمی شود . این امر در خصوص چراغهای 85 هزار تومانی عقب و پروژکتورهای 70 هزار تومانی سپر جلو نیز صدق می کند . البته این کیفیت مونتاژ خوب در برخی مدلها دیده نمی شود . در اینجا دقیقاً همان اصل داخلی حکم فرماست که خوب و با کیفیت از کار درآمدن خودرو به شانس خریدار بستگی دارد !

با ورود به کابین آنچه مشهود است ، تلاش سازنده در دمیدن روح اسپورت به آن است . استفاده از قطعات آلومینیمی بر روی داشبورد ، پدال ها و غربیلک فرمان ، در این راستا صورت گرفته است . طراحی داخل اتاق ، ساده ، هماهنگ و عامه پسند است . اما استفاده از برخی قطعات بی کیفیت به وجه داخلی لطمه وارد کرده است . از جمله پوشش نقره ای بخش میانی داشبورد که از جنس پلاستیک خشک است و مهمتر از همه کیفیت بسیار پایین چرم صندلی ها که در این خودرو با کارکرد کمتر از 15 هزار کیلومتر در بسیاری نقاط به ویژه صندلی های جلو شاهد پوسیدگی ، خوردگی و افت رنگ چرم بوده ایم . کوپه های ارائه شده به ایران از دو نوع چرم به رنگ مشکی همانند نمونه مورد آزمایش و قرمز بهره می برند . با توجه به آنکه گفته می شود چرم قرمز از کیفیت بالاتری برخوردار است ، اضافه پرداختی بالغ بر 500 هزار تومان به خریدار تحمیل می شود ! صندلی ها تا حدودی اسپورت و کم ارتفاع هستند اما به لطف آینه های بزرگ 135 هزار تومانی ، دید اطراف خوب است . ادوات داخلی آرگونومی خوبی دارند و به راحتی در دسترس قرار می گیرند . در برخی از قسمت ها با خلاء جذابیت روبرو هستیم که استفاده مداوم از خودرو می تواند برای راننده و سرنشینان کسل کننده باشد . همانند طرح ساده ی نشان دهنده ها که نورپردازی آبی جلوه گر آن است و سیستم صوتی که می توانست بهتر از این ها باشد . خریدار بهایی در حدود یک و نیم میلیون تومان را هزینه کرده است تا یک مجموعه سیستم مولتی مدیای DVD پلیر که از سیستم رهیاب ماهواره ای GPS و LCD لمسی بهره می برد را جایگزین سیستم صوتی فابریک کارخانه نماید که فاقد هر گونه جذابیت و قابلیت های به روز است و تنها نکته ی مثبت آن وجود چهار بلندگو و دو تیوتر در داخل اتاق است که کیفیت آن ها نیز چندان مورد پسند نیست. دوربین دید عقب را هم باید به لیست خرید اضافه کرد ، که با فقدان سنسورهای دید در عقب نصب آن ضروری و لازم به نظر می رسد . اکثر دوربین های دید در عقب موجود در بازار بسیار بی کیفیت ساخت کشور چین هستند . در این خودرو دوربین پس از درگیری دنده عقب به طور اتوماتیک فعال شده و تصویر عقب را در مانیتور جلو نمایش می دهد . البته ورود آب به داخل محفظه ی دوربین ، در عمل آن را فاقد کاربری کرده است . از آنجایی که هیوندای کوپه خودرویی 2+2 کوپه است ، این انتظار می رفت که در صندلی عقب با فضایی محدود روبرو باشیم ، اما آنچه در روز آزمایش حاصل شد ، فضایی بسیار کوچکتر از آن چیزی بود که پیش از این انتظار داشتیم . تا جایی که بنده با قد حدود 180 سانتیمتر ، تقریبا هیچ فضایی برای گذاشتن پاهایم نداشتم و این فضای محدود با تنظیم دستی صندلی های جلو نیز توفیق چندانی نکرد . علاوه بر این قوس زیاد سقف با توجه به کلاس خودرو ، فضای بالای سر سرنشینان عقب را با محدودیت روبرو کرده است . به هر حال خرید هیوندای کوپه به خانواده های پر جمعیت به هیچ عنوان توصیه نمی شود . مگر اینکه قسمت عقب تنها به عنوان صندلی کودک استفاده شود . سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به خوبی از پس متعادل سازی دمای داخلی بر می آید . سانروف برقی نیز لذت رانندگی را دو چندان می کند . تفاوت تجهیزات نمونه ی شرکتی و وارداتی آزاد ، در سطح تجهیزات ایمنی نیز قابل روءیت است ، به نوعی که در در گونه های شرکتی 4 ایربگ و در برخی گونه های وارداتی آزاد تنها 2 ایربگ ، حافظ سلامت سرنشینان خواهد بود . در تائیدیه سازمان ایمنی بزرگراه های ایالات متحده *NHTSA * ، در وهله ی ایمنی چهار ستاره از پنج ستاره نصیب هیوندای کوپه شد . سیستم تثبیت کننده سرعت (CRUSE CONTROL ) ، سیستم محاسب حرکت ( TRIP COMPUTER) ، شیشه ها با قابلیت کاهش نور آفتاب ( SOLAR GLASS) و سیستم ضد سرقت ( IMMOBILIZER ) ، از برخی تجهیزات استاندارد کوپه می باشند .



سیستم تعلیق مک فرسون استرات در قسمت جلو همراه با فنر لول و میل تعادل و در قسمت عقب میل موج گیر ، فنر لول و بازوی چند گانه ، کاملا با منش اسپورت کوپه هماهنگی دارند . در زمان سواری با کوپه هندلینگ خوب را احساس خواهید کرد . سیستم تعلیق تا حدودی خشک است و ضربات را به داخل منتقل می کند . البته همین خشک بودن هیجان رانندگی را بیشتر می کند . سیستم کنترل پایداری ESP نیز جسارت سریع راندن و مانور دادن را در شما می افزاید . به طور کل با توجه به آنکه هیچگونه افت کیفیت و صدای اضافه مبنی بر بی کیفیت بودن اتصالات دیده نشد ، می توان به سیستم تعلیق کوپه در دراز مدت نمره قبولی داد .

غیر استاندارد بودن سطح جاده و خیابان های ایران همیشه جای گله داشته است . افتادن در چاله ی سطح خیابان با سرعت بالا ، دلیل شکستن بلبرینگ چرخ های جلوی این کوپه و پرداخت 48 هزار تومان جهت تعویض آن ها شده است . تنظیم جلوبندی نیز در هر مرحله 10 هزار تومان هزینه در بر دارد .

هیوندای کوپه در بازارهای جهانی با دو نمونه موتور چهار سیلندر با حجم 1600 cc و 2000 cc، و یک نمونه ی شش سیلندر با حجم 2700 cc ، به خریداران عرضه می شود . در ابتدای واردات کوپه ، زمزمه ی ورود نمونه ی چهار سیلندر 2000 cc به گوش می رسید ، اما آنچه تاکنون عرضه گشته ، نمونه ی شش سیلندر V شکل با حجم 2700 cc می باشد که از 4 سوپاپ در هر سیلندر بهره می برد . نکته ی قابل تآمل اینکه ، هیوندای سالهاست که از یک موتور پایه برای این محصول خود استفاده می کند و تنها در طول این چند سال به بهینه سازی آن پرداخته است . این موتور که گفته می شود پایه گازسوز است در محصولات شاسی بلند هیوندای ، سانتافه و توسان ، مورد استفاده قرار می گیرد . اما تفاوت در برنامه ریزی مجموعه ی الکترونیکی ECU ، خروج توان هیوندای کوپه را به 167 اسب بخار که در دور 6000 RPM حاصل می شود ، تقلیل داده است . این توان 22 اسب بخار کمتر از سانتافه و 8 اسب بخار کمتر از توسان می باشد . یک جعبه دنده چهار سرعته ی تیپ ترونیک که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد ، 245 نیوتن متر گشتاور را در دور 4000 RPM ، به چرخ های جلو منتقل می کند . تعدادی از گونه های وارداتی آزاد نیز از جعبه دنده شش سرعته دستی سود می برند که با عملکرد به مراتب بهتر ، نه تنها سرعت تعویض بیشتری دارد ، بلکه با بهبود حدوداً یک ثانیه ای شتاب 0 تا 100 ، لذت سواری را دو چندان می کند . هیوندای کوپه 1424 کیلوگرمی با جعبه دنده تیپ ترونیک در 5/8 ثانیه سرعت 100 کیلومتر را پشت سر می گذارد . این رقم با آنکه نسبت به دیگر خودروهای هم قیمت ، تا حدودی خوب نشان می دهد اما برای خودرویی که در کلاس کوپه اسپورت قرار دارد ، رقمی ضعیف است . این نکته لازم به ذکر است که موتور هیوندای کوپه با بیان اینکه پیشرانه ای با فناوری ساخت تاریخ گذشته است ، اما در مقابل شش سیلندرهای دیگر به خصوص سوناتا V6 که به مراتب موتوری مدرن تر از کوپه دارد ، از مقاومت و سازگاری بیشتری با شرایط برخوردار است و به شکلی می توان گفت حساسیت کمتر سبب شده در دراز مدت مراجعه ی کمتری به تعمیرگاه داشته باشید و این خصوصیت باعث کاهش نسبی هزینه ها در استفاده بلند مدت خواهد شد . میانگین مصرف سوخت 9/9 لیتری در هر 100 کیلومتر، نسبت به دیگر اعضای شش سیلندر خانواده هیوندای رقم پایین تری است ، اما باید ازعان داشت که اگر به دید اقتصاد گرایی به مسئله نگاه کنیم ، می توان گفت کوپه مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد .

سیستم فرمان تمام هیدرولیک کوپه از مشکلات اساسی این خودرو است . نقطه ضعف فرمان عدم تطابق آن با شرایط جاده است . به طور واضح تر می توان گفت که مجموعه ی فرمان هیچ گونه حسی را به راننده منتقل نمی کند و کم پیچشی های آن به خصوص در مانورهای سریع به هیچ عنوان به مذاق راننده خوش نمی آید .از نکات مثبت کوپه می توان به ترمز های قدرتمند آن اشاره کرد که در هر چهار چرخ از نوع دیسکی می باشد . سیستم ABS نیز در شرایط بحرانی به خوبی عمل می کند . در خانواده هیوندای ، مدل کوپه ارزانترین لنت ها را دارد . لنت های جلو 75 هزار تومان قیمت دارند که معمولا برای تعویض آن ها حدود 6 هزار تومان اجرت گرفته می شود .همچنین لنت های عقب 40 هزار تومان ارزش دارند . فیلتر روغن و هوا نیز هر کدام به ترتیب حدود 3500 تومان و 7000 تومان قیمت دارند ، که برای خودرویی با بهای بالای 40 میلیون تومان ، رقم مناسبی است .سرویس های اولیه هیوندای در کیلومترهای مابین 500 تا 1000 به صورت رایگان انجام می گیرد . این سرویس ها شامل این موارد می شود : 1- تعویض روغن موتور 2- تعویض فیلتر روغن 3- تست موتور 4-شستشوی اتومبیل 5- بازدید کلی خودرو



در اینجا برخی از مشکلات بیان شده ی یکی دیگر از دوستانمان که مدتی قبل یک دستگاه هیوندای کوپه را از شرکت آسان موتور خریداری کرده اند ، ذکر می کنم تا مسئولان این شرکت که سهم بسیار بالایی از واردات محصولات هیوندای را در اختیار دارند ، با رفع این مشکلات میزان رضایت مندی مشتریان را بالا ببرند . به گفته ی ایشان برخلاف ادعای نمایندگی مبنی بر تحویل 10 روزه ی خودرو ، حدود یک ماه به طول انجامید تا کوپه مورد نظر تحویل داده شد . در برخورد اول خط های ریز روی بدنه به خصوص زیر سپر به دلیل حمل نامناسب ، به وضوح قابل مشاهده بود . عدم ثبت بارکد روی کلید که در صورت مفقود شدن ، ساخت کلید مجدد تنها به ملزمه ی ارائه ی این کد است ، خود جای سخن بسیار دارد ! تحویل دفترچه راهنمای انگلیسی به جای دفترچه ی فارسی و خالی شدن باطری به دلیل توقف زیاد خودرو در گمرک از جمله گلایه های دیگر این خریدار از نمایندگی آسان موتور است .

از این بررسی می توان نتیجه گرفت که هیوندای کوپه با آنکه قیمت بالایی دارد اما در بحث اقتصادی خودرویی قابل قبول است و می تواند در دراز مدت به صرفه باشد . طراحی خاص و جوانپسند ، کوپه را به خودرویی خانوادگی که رفاه را برای سرنشینان به همراه داشته باشد ، تبدیل نکرده است . موتور آن نسبتاً قابل قبول است اما ضعف توان آن به عنوان یک کوپه اسپورت را نمی توان نادیده گرفت . لذت رانندگی با آن حس متفاوتی به ارمغان می آورد و بر خلاف همیشه ، اینبار باید گفت که هیوندای کوپه میشی است در لباس گرگ !






مشخصات فنی کیا اپیروس Opirus

مشخصات فنی کیا اپیروس Opirus هتل پنچ ستاره







مشخصات قوای محرکه به شرح زیر است :

موتور شش سیلندر خورجینی DOHC با حجم ۳۸۰۰ سی سی
استاندارد یورو ۳
حداکثر قدرت موتور ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور
۲۴ سوپاپ
گیربکس پنج دنده اتوماتیک همراه با تیپ ترونیک
متوسط مصرف سوخت در شهر و اتوبان ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ترمزها چهار چرخ دیسک همراه با ABS
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه ( ۶.۹ ثانیه در بعضی از سایتها )

در بخش امکانات رفاهی هم این اتومبیل در کشورمان با این امکانات عرضه می شود :
رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ
پدال ترمز با قابلیت تنظیم
سی دی چنجر
آئینه داخل با میدان دید وسیع
کروزکنترل
شیشه های هایدروفوبیکی
لامپهای زنون برای چراغهای جلو
سوئیچ کارت
گرم کننده صندلیهای عقب
ایربگهای جانبی
سان روف
فرمان چوبی
سنسور فاصله جلو وعقب
تزئینات داخلی چوبی

همچنین این ماشین از شش ایربگ بهره می برد . پشت سریهای کیا اپیروس Opirus هم قابلیت عکس العمل در مقابل ضربه را برای حفاظت از سر و گردن در تصادفات را دارا می باشد . کیا اپیروس Opirus پنج ستاره بابت ایمنی در آمریکا دریافت کرده است . ( در آمریکا با ۸ ایربگ عرضه می شود )

این اتومبیل لوکس از تزئینات داخلی کامل و زیبایی بهره می برد اما در زمینه قدرت مانور ٬ بر اساس آزمایشات مجلات معتبر خارجی زیاد قابل اطمینان نمی باشد . به طوریکه شتاب جانبی قابل تحمل برای این ماشین در بعضی مراجع ۰.۷۴ جی و حتی در بعضی دیگر ۰.۷۲ جی اندازه گیری شده است .

قیمت این ماشین در حدود ۵۴ میلیون با تحویل ۲ ماهه می باشد .



امکانات


تهویه هوا ( کولر و بخاری ) کاملا اتوماتیک - A.B.S - 6 ایربگ + ایربگ پرده ای و جانبی - فرمان برقی - ریموت کنترل - چراغ مه شکن جلو - آئینه گرم کن و برقی - کنترل رادیو روی فرمان - زیر سری فعال- دسته دنده چرمی داخل چوب - رادیو + CD + کاست + چنجر + اکولایزر + بلندگوهای اینفینیتی - دخیره کننده باطری - چراغ ترمز اضافی
کروز کنترل اتوماتیک - کامپیوتر محاسبه گر مسافت - صندلی چرمی - فرمان چرمی - سیستم هشدار دهنده پارک جلو و عقب - سان روف برقی -
پرده عقب برقی - ESP - TCS - BAS - رینگ 17 اینچ - چراغ زنون - لاستیک میشلان - کنسول و درب ها چرمی - صندلی گرم کن عقب و جلو - کامپیوتر صندلی عقب





مشخصات فنی سوزوکی (گراند ویتارا)

مشخصات فنی سوزوکی (گراند ویتارا)




این محصول که برای مبارزه با همتاهای ژاپنی آماده شده بود توانست با افتخار از نام سوزوکی در مقابل تویوتا RAV 4 و هوندا CR – V حفاظت کند. پیشرانه 185 اسبی با حجم 2.7 لیتر به آرایش V 6 که تنها گزینه انتخابی شماست زیاد ضعیف نیست. زیرا سوزوکی به تولید پیشرانه های کم حجم با قدرت بالا مشهور است ، پس انتخاب محدود شما زیاد هم به ضرر شما نیست. در کنار این محدودیت گیربکس پنج سرعته دستی هم باید انخاب شود چون دیگر گزینه ای نیست.


سوزوکی در مدل گراند ویتارا با پنج صندلی توانسته فضایی کافی به همراه لوکس بودن را برای شما خلق کند. چراغ های زیبا با آینه کاری جذاب ، کابینی همراه با آرامش ، فضای زیاد برای حمل بار ، پیشرانه مناسب و قیمت مناسب از ویژگی هایی است که در ویتارا غیر قابل انکار هستند. نباید فرا موش کرد که این اتومبیل شاید به دلیل تبلیغ نا مناسب زیاد مشتری جلب نکرده وگرنه عیب هایی اساسی و بزرگ در ویتارا وجود ندارد. این اتومبیل که در حال حاضر در بازار جهانی هم موجود است به عنوان یک قدم بزرگ در کشور هم تولید می شود. اما در مورد تولید این خودرو در کشور هم بدانیم بد نیست. چندی پیش اعلام شد تعدادی خودروی ویتارا به صورت قاچاق به کشور آمده اند که مدل 2007 هم هستند. ولی ویتارا هایی که در نمایندگی بزرگ ایران خودرو در مشهد تولید می شود بهتر هستند. بدنه

نوع بدنه : 5 در 5 نفره
موتور

نوع موتور : بنزینی 2 لیتری J20A
تعداد سیلندر : 4
تعداد سوپاپ : 16
حجم موتور : 2000 cc
نسبت تراکم : 5/10
حداکثر قدرت موتور : 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور : 183 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
استاندارد آلآیندگی : Euro 4
ظرفیت

ظرفیت باک : بنزین 66 لیتر
تعداد سرنشین : 5 نفر
انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت : دو دیفرانسیل چهار وضعیته (4WD)
فرمان

سیستم فرمان : دنده شانه ای
تعلیق

تعلیق - جلو : پایه های مک فرسون
تعلیق - عقب : اتصالات چند گانه
ترمزها

ترمز جلو : دیسکی با سیستم خنک کاری
ترمز عقب : عقب کاسه ای


لاستیک


نوع تایر و لاستیک : R16-225/70
ابعاد

طول کلی (با روکش لاستیک زاپاس) : 4.470 میلیمتر
عرض کلی (بدون آیینه های جانبی) : 1.810 میلیمتر
ارتفاع کلی : 1.695 میلیمتر
فاصله بین دو محور : 2.640 میلیمتر
فاصله چرخهای جلو از هم : 1.540 میلیمتر
فاصله چرخهای عقب از هم : 1.570 میلیمتر
فاصله کف خودرو با زمین : 200 میلیمتر
شعاع دایره گردش خودرو : 5/5 متر
تعداد سرنشین : 5 نفر
تجهیزات

سیستم دو دیفرانسیل (4WD) با 4 وضعیت
فرمان هیدرولیک
قفل مرکزی با کنترل از راه دور
شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب با قفل ایمنی
تنظیم ارتفاع صندلی راننده
آینه های جانبی برقی همراه با سیستم گرمـکن
سیستم ترمز ضدقفل با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
سیستم کمک ترمز
کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
کنترل رادیو پخش روی فرمان
فرمان 3 پره
کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با تنظیم ارتفاع
سیستم پیش¬کشنده و کاهش ضربه کمربند ایمنی
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
تهویه مطبوع (کولر) اتوماتیک
رادیو پخش سی دی ضد سرقت
ریلـهای سقف برای نصب باربند
برف پاک کن عقب
صندلی های تاشو
محافظ لاستیک زاپاس
سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
نوع سوخت (اکتان) 95

مشخصات فنی دنده دستی دنده اتوماتیک
نوع گیربکس 5 دنده دستی 4 دنده اتوماتیک
وزن
وزن با باک پر 1505 1520
وزن با باک پر و آپشن های کامل 1575 1590
عملکرد
حداکثر سرعت km/h 175 km/h 170
زمان صفر تا صد 5/12 ثانیه 6/13 ثانیه
سوخت مصرف در شهر 11.6 لیتر در 100 کیلومتر 12.1 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف در جاده 7.6 لیتر در 100 کیلومتر 7.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف ترکیبی 9.1 لیتر در 100 کیلومتر 9.4 لیتر در 100 کیلومتر

مشخصات فنی جنسیس کوپه 2010

مشخصات فنی جنسیس کوپه 2010





روح شتاب در طراحی جنسیس کوپه :
از نمایشگاه لس آنجلس که مدل مفهومی جنسیس در آن معرفی شده تا عرضه مدل اصلی این خودرو ، تغییر محسوسی مشاهد نمی شود . سرپرست تیم طراحی جنسیس کوپه می گوید : پروژه ی طراحی جنسیس کوپه شامل طراحی یک خودرو با کارآیی خالص و خلق خودرویی مشابه تصور علاقه مندان یک خودرو کوپه اسپرت بود. سرپرست این تیم طراحی همچنین معتقد است از هر زاویه ای که به جنسیس کوپه بنگرید حس پرخاشگری را در طراحی آن خواهید دید و از همین رو تیم طراحی به هدف خود رسیده است . جنسیس کوپه تنها حاصل یک خودرو مفهومی نیست ، بلکه در طراحی آن المان های طراحی کانسپت های متعدد هیوندای لحاظ شده اند . خمیدگی ها قدرتمند ، خط کمر مواج و خطوط Z مانند نمای جانبی که از کانسپت های HCD9 Talus و HCD8 sport coupe به عاریه گرفته شده اند . عمق فرورفتگی کنار درب و عرض آن نیز به گونه ای بزرگ در نظر کرفته شده تا خاصیت پرخاشگری خودرو را دو چندان کند .






در نمای جلو خودرو دو هواگیر بزرگ روی سپر قرار گرفته اند که برای تنفس بهتر موتور اینگونه بزرگ تعبیه شده اند و در نمای عقب نیز دو اگزوز در دو طرف با زمینه تیره در هماهنگی با نمای جلو طراحی شده است .
جنسیس کوپه از رینگ های 18 اینچی آلومینیومی به صورت استاندارد استفاده می کند و رینگ های 19 اینچی نیز به عنوان آپشن برای این خودرو در نظر گرفته شده اند . به هر حال این خودرو با استفاده از هر دو رینگ فرمانپذیری عالی و پایداری بی نظیری را ارائه می کند .
در طراحی نمای جلو وعقب خودرو هیچ اغراقی به چشم نمیخورد و همه ی اجزا در عین سادگی در کنار هم ترکیبی منطقی و اسپرت و دوست داشتنی را پدید آورده اند که بینندگانش را به سرعت و دریفت با این خودرو تنومند و پرخاشگر دعوت می کند .





طراحی داخلی ، ترکیبی از تجهیزات آنالوگ، دیجیتال و روحیه اسپرت :
پروژه طراحی یک خودرو بر اساس آنچه اسپرت سواران می خواهند علاوه بر نمای بیرونی در داخل جنسیس کوپه نیز مد نظر بوده است . کنسول خودرو به رنگ تیره است و کنسول وسط به رنگ نقره ای طراحی شده است . 4 دریچه ورودی هوا نیز برای سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده اند. در بالاترین نقطه کنسول وسط خودرو صفحه نمایشی وجود دارد که دمای بیرون و وضعیت سیستم صوتی خودرو را نمایش می دهد . سرعت سنج و دور سنج موتور به صورت آنالوگ که به صورت خاصی چیده شده اند راننده را به بالا بردن عقربه هایشان تشویق می کنند و روحیه یاسپرت اتاق را دو چندان کرده اند . رنگ آبی خاصی که به عنوان امضای هیوندای شناخته می شود نیز در طراحی داخلی خودرو مد نظر بوده است .



روکش صندلی ها در مدل های GS و Gt به رنگ مشکی هستند و برای مدل GT روکش های چرم مشکی و قهوه ای که با تو دری ها هماهنگی دارند نیز در نظر گرفته شده . برای مدل SE این خودرو نیز برای روکش های قرمز چرم مشکی در نظر گرفته شده است.
صندلی های جلو به صورت چند تکه راحتی مورد نیاز یک اسپرت سوار را فراهم می کنند و به گرم کن مجهز هستند ، راننده با تکیه بر این صندلی ها می تواند با بهره گیری از سیستم صوتی اینفینیتی جنسیس کوپه و همچنین کارآیی راحت کلید استارت خودرو و دیگر ادوات تعبیه شده در اتاق راحت جنسیس کوپه تمامی حواس خود را روی نمایشگر های بزرگ سرعت و دور موتور مترکز کند و از توانایی های فنی جنسیس کوپه لذت ببرد .





پمپاژ 306 اسب بخار قدرت در رگهای جنسیس کوپه :
با استفاده از سیستم قوای محرکه عقب تقسیم وزن در جنسیس کوپه به صورت 55:45 است که در تعادل و همچنین شتاب گیری های خودرو کمک بسزایی انجام می دهد . همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شد ، برای این خودرو تنها دو پیشرانه 2 لیتری توربو و 3.8 لیتری V6 در نظر گرفته شده است که در این قسمت به تحلیل و معرفی بخش های فنی این خودرو خواهیم پرداخت :

پیشرانه 3.8 لیتری V6 :
این موتور از نوع لامبدا و با تکنولوژی DOHC و اختصاصی کمپانی هیوندای است که از 6 سیلندر با آرایش V شکل بهره می برد . پیشرانه V6 3.8 لیتری جنسیس کوپه توانایی تولید حداکثر قدرت 306 اسب بخار قدرت و 356 نیوتون متر گشتاور را دارد. این موتور جنسیس کوپه را در عرض 6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند . پیشرانه V6 جنسیس کوپه همچنین به تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ ها CVVT در قسمت ورودی و یک سیستم متغیر ورودی به سیلندر ها VIS مجهز است که در تنفس بهتر موتور در دور های پایین و بالا کمک می کند . تنفس بهتر موتور در افزایش کارآیی خودرو و حس قدرت راننده پشت فرمان تاثیر به سزایی خواهد داشت و علاوه بر این موضوع مصرف سوخ ترا نیز به حداقل میزان ممکن میرساند .در این موتور از بدنه و سر سیلندر آلومینیومی استفاده شده تا هم وزن کمتری داشته باشد و همچنین حرارت زیادی را به در موتور نگه ندارد و حرارت مجموعه فنی زیر کاپوت را تنظیم کند . از این پیشرانه در مدل GT استفاده شده است.





پیشرانه 2 لیتری توربو :
پیشرانه 4 سیلندر خنک شونده با آرایش خطی و مجهز به توربو چارجر نیز دیگر قلب تپنده در سینه جنسیس کوپه است که روی مدل های GS و SE قرا میگیرد . این پیشرانه نیز از سیستم CVVT بهره می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت 212 اسب بخار و حداکثر گشتاور 294 نیوتون متر را دارد .





لازم به ذکر است که موتور 3.8 لیتری و مدل GT برای واردات به ایران برنامه ریزی شده اند .
سیستم کاهش لغزش Torsen در جنسیس کوپه با توزیع گشتاور بیش تر روی چرخ های عقب رانندگی لذت بخشی را برای اسپرت سواران به همراه خواهد آورد و همچنین در کنترل و محدود کردن لغزش چرخ های نیز عمل می کند .
نوع ترمز این خودرو از نوع Brembo است و سیستم تعلیق آن نیز از نوع تطبیق پذیر با شرایط خاص جاده است که از بازی کردن بیش از حد خودرو در مسیر های هموار جلوگیری می کند با سیستمی هوشمند تعادل خودرو را همواره ثابت نگاه می دارد و در عین حال با استفاده ز سیستم تعلیق 5 تکه در عقب قدرت مانور پذیری را چندین برابر می کند .
یک گیربکس 6 دنده دستی بر روی هر دو نوع 2 لیتری توبو و 3.8 V6 قابل نصب است ، علاوه بر این گیربکس یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک مجهز به تکنولوژی Shiftronic و یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز به SHiftronic نیز به عنوان آپشن به ترتیب برای مدل 2 لیتری توربو و 3.8 لیتری در دسترس است .





تجهیزات و امکانات رفاهی :
جنسیس کوپه در زمینه امکانات امنیتی از تجهیزات همچون سیستم کنترل پایداری ESC ، سیستم کنترل کشش ، ABS ، EBD ، ترمز کمکی BA ، کیسه های هوای جلو و جانبی برای سرنشینان جلو و کیسه های هوای پرده ای ،سیستم کنترل باد لاستیک ها ، سنسور های عقب و سیست مضد سرقت با امکان ورود بدون کلید بهره می برد .
شیشه ها ، قفل ها و آینه ها به صورت برقی تنظیم می شوند ، چراغ های زنون جلو با قابلیت تنظیم و اتوماتیک هستند و علاوه بر آن ها چراغ های مه شکن در جلو خودرو نصب شده است . یک سان روف که به صورت برقی باز و بسته می شود نیز در طراحی خارجی خودرو ایفای نقش می کند .
علاوه بر امکانات و آپشن های بالا می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد :
تنظیم صندلی راننده به صورت برقی و سیستم گرم شونده برای سرنشینان جلو ، دور فرمان و سر دنده چرم ، کامپیوتر سفری ، کنترل اتوماتیک دما ، صندلی های عقب تا شونده و یکپارچه شدن با صندوق بار ، سیستم صوتی 360 وات اینفینیتی مجز به سابووفر و آمپلی فایر ، وروردی ipod و USB ، رادیو ماهواره ای ، رکاب های آلومینیومی

جنسیس کوپه ، یک کره ای بی رقیب :
جنسیس کوپه از ابتدای ورود به بازار با اینفینیتی G37 و BMW E46 M3 در رقابت است . با این حال این خودرو از G37 سبک تر است و از یک شاسی به مراتب محکم تر از BMW E46 M3 بهره می برد. وب سایت Edmunds.com نیز مدتی قبل در مقایسه ای بین این خودرو و G37 گفته بود که جنسیس کوپه در تمامی بخش ها نسبت به G37 برتری دارد و توانسته تکنولوژی ژاپنی ها را مغلوب کند . انجمن دارندگان اینفینیتی G37 نیز در مطلبی اذعان کرده اند که پرداخت اضافه قیمت 10 هزار دلاری نسبت به جنسیس کوپه به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و جنسیس کوپه می تواند انتخاب اقتصادی مناسب تری باشد . وب سایت The Truth About Cars نیز در گزارشی مقایسه ای بین این خودرو و BMW E46 M# با تمجید از فرمان پذیری و قدرت مانور بالای جنسیس کوپه اعلام کرده بود که این خودرو احساس سواری بر پورشه را به راننده القا می کند و بهتر است M3 درس هایی از جنسیس کوپه در زمینه قدرت مانور بیاموزد.




مرسدس بنز E ۳۰۰ بلوتک کم‌مصرف‌ترین خودروی لوکس جهان

مرسدس بنز E ۳۰۰ بلوتک کم‌مصرف‌ترین خودروی لوکس جهان



خودرو هیبریدی E 300 بلوتک توسط پیشرانه الکتریکی و یک موتور توربودیزل 4 سیلندر حرکت می‌کند. این خودرو با قدرت نهایی 170 کیلووات و مصرف 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر، اقتصادی‌ترین خودروی لوکس جهان است.


در طراحی نمونه E 300 بلوتک از شیوه پیمانه‌ای هوشمند استفاده شده که در آن هیچ تغییری روی بدنه اصلی برای تبدیل خودرو به نمونه هیبریدی آن لازم نیست.




صفر تا 100 این خودرو به زمانی معادل 6.7 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به صورت الکتریکی به 209 کیلومتربرساعت محدود شده است.




مطابق استانداردهای ایالات متحده این خودرو در مناطق شهری 9.8 لیتر، در بزرگراه‌ها و جاده‌ها 7.6 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد کرد.


در این خودرو یک موتور بنزینی V6 تعبیه شده که می‌تواند توانی معادل 306 اسب‌بخار و گشتاور نیرویی معادل 370 نیوتن‌متر تولید کند.




مرسدس بنز برای حضور در نمایشگاه خودروی دیترویت که حدود 20 روز دیگر در این شهر آغاز خواهد شد، دو نمونه هیبریدی جدید را آماده کرده است. مطابق اعلام این شرکت، یکی از این دو نمونه خودروی E 300 بلوتک خواهد بود که با مصرف 4.2 لیتر گازوئیل در هر 100 کیلومتر « اقتصادی‌ترین مدل لوکس دنیا» نام گرفته و دیگری E 400 هیبریدی بنزین‌سوز است که در هر 100 کیلومتر 8.7 لیتر مصرف خواهد کرد.


مرسدس بنز هیبریدی E 300 بلوتک

مرسدس بنز با هدف کسب بازار بزرگتری از خودروهای لوکس کم‌مصرف، نمونه E 300 بلوتک را طراحی کرده است. در طراحی این نمونه از شیوه پیمانه‌ای هوشمند استفاده شده که در آن هیچ تغییری روی بدنه اصلی برای تبدیل خودرو به نمونه هیبریدی آن لازم نیست. برای نمونه E 300 یک پیشرانه الکتریکی 20 کیلوواتی - 27 اسب‌بخار - پیش‌بینی شده که گشتاور نیرویی معادل 250 نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. پیشرانه دیگر این خودرو یک موتور درون‌سوز توربودیزل و چهار سیلندر به گنجایش 2.1 لیتر است که می‌تواند توانی برابر150 کیلووات - 204 اسب‌بخار- و گشتاور نیروی 500 نیوتن‌متر تولید کند. مجموع این دو پیشرانه به نمونه بلوتک جدید توانی معادل E 300 CDI با قدرت 170 کیلووات و گشتاور نیروی 540 نیوتن‌متر می دهد، در حالی که مصرف سوخت آن را حدود 15درصد نسبت به این نمونه کاهش داده است. صفر تا 100 مرسدس بنز E 300 به 7.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت این خودرو 241 کیلومتربرساعت اعلام شده است.




نمونه هیبریدی E 400

مرسدس بنز E 400 که نمونه بهبود یافته S 400 هیبریدی است از همان پیشرانه الکتریکی موجود در E 300 بلوتک بهره می‌برد اما در این خودرو یک موتور بنزینی V6 تعبیه شده که می‌تواند توانی معادل 306 اسب‌بخار و گشتاور نیرویی معادل 370 نیوتن‌متر تولید کند. مطابق استانداردهای ایالات متحده این خودرو در مناطق شهری 9.8 لیتر، در بزرگراه‌ها و جاده‌ها 7.6 لیتر و در حالت ترکیبی 8.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد کرد. صفر تا 100 این خودرو به زمانی معادل 6.7 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به صورت الکتریکی به 209 کیلومتربرساعت محدود شده است.

به گزارش گیزمگ، هر دو نمونه جدید کلاس ای مرسدس بنز با شروع/ توقف خودکار، ترمز بازیافت انرژی و حالت sailing طراحی شده‌ا‌ند که می‌تواند با یکپارچه کردن قدرت هر دو پیشرانه خودرو به آن سرعتی معادل 160 کیلومتربرساعت بدهد. این دو خودرو می‌توانند تنها به کمک پیشرانه الکتریکی نیز حرکت کنند اما حدکثر سرعت در این حالت 56 کیلومتربرساعت است و فاصله طی شده بیش از 1.6 کیلومتر (!) نخواهد بود.

این دو خودرو که برای اولین‌بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهند شد، اوایل سال میلادی آینده وارد بازار می‌شوند. مرسدس بنز E 300 بلوتک هیبریدی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و نمونه هیبریدی E 400بازارهای ایالات متحده، ژاپن و چین را هدف خواهد گرفت.



Lamborghini Murcielago Lp640-4 SV

کلوپ 2 ثانیه ای ها

Lamborghini Murcielago Lp640-4 SV






Class : Super Sport


Top speed :419 K/h


0 to 100 Time : 2.8 S


BHP : 909@8600 Rpm


Drivetrain : Awd


Manufacture Year : 2010


Handling : Chalenging


Value : 45.000.000$





Bugati Veyron 16.4 Super Sport

کلوپ 2 ثانیه ای ها

Bugati Veyron 16.4 Super sport 







Class : Super Sport


Top speed :415 K/h


0 to 100 Time : 2.2 S


BHP : 1183@9200 Rpm


Drivetrain : Rwd


Manufacture Year : 2011


Handling : Chalenging


Value : 2.708.440$