Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

شرکت خودروسازی ساب در سوئد اعلام ورشکستگی کرد

شرکت خودروسازی ساب در سوئد اعلام ورشکستگی کرد 




تهران – پس از آنکه شرکت آمریکایی جنرال موتورز، مالک بیشترین سهام خودروسازی 'ساب'، حاضر به فروش آن به چینی ها نشد، خودروساز بزرگ سوئدی روز دوشنبه به ناچار، اعلام ورشکستگی کرد.



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویکتور مولر، مدیرعامل شرکت ساب، امروز دوشنبه شخصا تقاضای ورشکستگی این خودروساز برجسته سوئدی را به دادگاه تقدیم کرد.

شرکت ساب بیش از شش دهه سابقه فعالیت در صنایع خودروسازی دارد و به خاطر طرح های متفاوتش معروف است. انتظار می رود دادگاه 'ونرسبورگ' این تقاضا را تایید کند.

در حالی که کارشناسان می گویند شرکت ساب احتمالا چند قسمت شده و هر بخش از آن به فروش گذاشته خواهد شد، هزاران کارمند این شرکت هنوز امیدوارند یک خریدار بزرگ، ساب را از فروپاشی نجات دهد.

چندین شرکت چینی، از جمله خودروسازی 'ژجیانگ یانگمن لوتوس' خواستار خرید سهام شرکت بحران زده ساب بودند، اما مالکان آمریکایی آن، از ترس آنکه فن آوری خودروسازی سوئد به دست رقیبان چینی بیافتد، با این تقاضاها مخالفت کردند.

شرکت ساب که در اصل یک هواپیماساز بود، پس از جنگ جهانی دوم به خودروسازی روی آورد و به یکی از نام های آشنا در این صنعت تبدیل شد.

این خودروساز به دلیل نوآوری هایش از شهرت ویژه ای برخوردار است. از جمله نخستین صندلی های گرم شونده توسط این شرکت در سال 1971 میلادی در خودروها گذاشته شد.

شرکت آمریکایی جنرال موتورز سال 1989، حدود 50 درصد از سهام خودروسازی ساب به علاوه اختیار مدیریت آن را خرید و در سال 2000 تقریبا کل سهام این شرکت را به تملک خود در آورد. هرچند بخش های هواپیماسازی و صنایع نظامی آن، همچنان به صورت مستقل فعالیت می کنند.

ساب در سال 2006 میلادی، 133 هزار خودروی سواری فروخت؛ هرچند پس از آن، فروش این شرکت کاهش یافت و به 93 هزار خودرو در سال 2008 و 27 هزار خودرو در سال 2009 رسید. جنرال موتورز نیز که خود در آستانه ورشکستگی قرار داشت، نتوانست به این شرکت سوئدی کمک کند.

مترجمام**9163**1423
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 30720806


در ادامه عکس دو مدل از برندهای این شرکت بزرگ را با کیفیت HD براتون میزارم :





























نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد