Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

لاستیک های بدون هوا

نسل جدید لاستیک های بدون هوای میشلین امریکا

این نوع تایر پس از پایان یافتن تحقیقات و رفع ایراداتی نظیر صدای ویبره پره هادر Michelin به تولید و طی چند سال آینده تمامی خودروهای 


داخل ایالات متحده را در برخواهد گرفت.




ارتباط بین بخش خارجی (محیطی) تایر با مرکز آن توسط پره هایی(اسپوک) که در شکل می بینید تامین شده است.





به زودی باد کردن چرخ ها و پنچری تایر و جک و لاستیک زاپاس بی معنا خواهد بود درحالیکه میخهای ضدسرعت پلیس هم تاثیری بر این نوع

لاستیک نخواهد داشت. البته هدف ابتدایی از تولید این تایرها استفاده در ماشین آلات سنگین راهسازی بود.



یکی دیگر از ویژگیهای خاص این تایرها وارد نشدن فشار کاملا یکسان به دیواره های جانبی و پایین و بالای تایرها در خودروی در حال حرکت

است که معمولا در تایرهای خودروی با لاستیکهایی که با هوا پر شده اند اتفاق میفتد .این حالت منجر به وارد شدن فشار یکسان به دیواره

های لاستیک و گرد ماندن آن می شود و در نهایت منجر به سفت وسخت شدن رانندگی و کاهش قابلیت انعطاف در مواقع ضروری بخصوص

سر پیچها می گردد درحالیکه پره های بکار رفته در این لاستیک جدید این خاصیت را دارند تا در مواقع ضروری با انعطاف خود بر اثر شرایط خاص

جاده باعث افزایش توان هندلینگ و قدرت فرمانپذیری خودرو گردند.





این تایرها یک بار در جاده کناری مرکز تحقیقاتی Michelin بر روی یک خودروی آئودی A4 مورد آزمایش قرار گرفته اند که نتیجه رضایتبخش بوده

ولی نیاز به رفع نواقصی نیز وجود دارد .

از دیگر قابلیتهای این نوع تایرها جلوگیری از وارد شدن ضربات ناشی از دست اندازهای جاده به کابین خودرو و درنتیجه سرنشینان است.






مهمترین نگرانی خودروسازان در خصوص تایر ،نگرانی از بابت کاهش بی دردرسر سرعت بهنگام پنچر شدن یکی از تایرها در سرعتهای بالا

ودرنتیجه حفظ پایداری و امنیت خودروست که مهمترین قابلیت این لاستیکهای جدید است . این پروژه از سال 2005 شروع شده بود و در

حال حاضر در مرحله تکمیل است.

امیدوارم ما ایرانیها که هرگز رنگ وروی لاستیکهای 4فصل Ultra High Performance را که در 4 فصل سال همانند لاستیک خاص همان فصل

کارایی دارند را ندیدیم(برای مثال دقیقا مانند یک لاستیک یخ شکن در برف ویخ عمل می کنند واصطکاک لازم را ایجاد می کنند و در مقابل آن

در فصل تابستان هم اصطکاک اضافی برای افزایش مصرف ایجاد نکرده و در تمامی شرایط جاده و آب وهوای مختلف بدون کوچکترین مشکلی

بهترین پرفورمنس را در اختیار راننده قرار میدهند.








نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:06 ب.ظ

جلالخالق؟؟؟؟؟

Samira جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:07 ب.ظ

Donyaei darima!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد