Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Dodge SRT Viper GTS ۲۰۱۳

Dodge SRT Viper GTS  2013











هیولای پژو در پاریس

هیولای پژو در پاریس




Onyx نام خودروی اسپرتی است که پژو با انتشار تیزر تبلیغاتی اش ، مشتاقان را دعوت به اولین نمایش این خودرو در پاریس 2012 کرده است . از مشخصه های انیکس که در تیزر مشخص است ، می توان به طراحی منحصر به فرد با استفاده از گوشه های تیزو همچنین عناصر متمایز کننده مانند دریچه های ورودی هوا ، بال اکتیو در پشت و چراغ های LED اشاره کرد .
بنابر شایعات Onyx از یک سیستم انتقال قدرت هیبریدی بهره می برد که ترکیبی است از یک موتور 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر و موتورهای الکتریکی ، که در مجموع قدرت 400 اسب بخار را به Onyx اعطا می کنند . علاوه براین مصرف سوخت محصول جدید پژو 4 لیتر در صد کیلومتر تخمین زده شده است .







شما مقایسه کنید!!چرا؟

شما مقایسه کنید!!چرا؟





کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می‌دهند

کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می‌دهند

حمل ‌و‌ نقل > سرنشینان- همشهری آنلاین:




بی‌دقتی خودروسازان در بالا بردن حوادث جاده‌ای، افزایش سرطان در کودکان و سکته قلبی، سرویس‌های مدارس آیتم‌های ایمنی را ندارند،17 هزار تاکسی در نوبت نوسازی و کارخانه‌های خودروسازی خدمات مرگ ارائه می دهند بخشی از سخنان مسئولان شهری و شورای شهر در مراسم معاینه فنی سرویس مدارس بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی رضوی مدیرعامل ستادهای مرکزی معاینه فنی شهر تهران در مراسم معاینه فنی سرویس مدارس که صبح روز دوشنبه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه تاکسی‌ها در شهر تهران مسئولیت سرویس مدارس را تقبل کرده‌اند باید برای سنجش ایمنی و آلایندگی مورد سنجش قرار گیرد.

20 هزار کشته در هر سال

وی با اشاره به آمار ۲۰ هزار کشته در سوانح رانندگی داریم در هر سال، گفت: بیشتر این حوادث به دلیل عدم ایمنی خودروهاست و این در حالی است که اگر رانندگان خودرو‌هایشان را معاینه فنی می‌کردند چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

رضوی با اشاره به سنجش آلایندگی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی گفت: متاسفانه شاهد روزافزون سرطان در کودکان و بالارفتن آمار سکته قلبی هستیم که در صورتی که آلایندگی خودرو‌ها مورد سنجش قرار گیرد این چنین آماری را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تدوین لایحه‌ای جهت کنترل کلیه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط سیستم هوشمند و نظارت تصویری شهر تهران گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه در شورای شهر بانک اطلاعاتی خوبی از تعداد خودروهای معاینه فنی به دست آوریم.

آموزش و پرورشی‌ها دقت کنند

رضوی با بیان اینکه خودروی استاندارد سرویس مدارس وجود ندارد گفت: ۳۰ آیتم برای سرویس مدارس تعریف شده که سرویس‌های فعلی هیچکدام از آن‌ها را ندارند و همچنین با توجه به اهمیت ایمنی حاشیه مدارس، از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم به ایمنی حاشیه مدارس توجه کنند زیرا یک چهارم حوادث در مقابل درب مدارس اتفاق می‌افتد.

خودروهای ما متعلق به هزاره گذشته است

همچنین احمدی بافنده، نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران جزو برترین‌های تولید خودرو در جهان است گفت: با این وجود متاسفانه ما هنوز صنعت خودرو را نمی‌شناسیم و یا‌شناختی از تولید خودروی استاندارد نداریم و همچنان خودروهای ما متعلق به هزاره گذشته است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: در حالی که اعلام می‌شود به دلیل بی‌دقتی رانندگان حوادث جاده‌ای شکل می‌گیرد به طور قاطع می‌گویم به دلیل بی‌دقتی خودروسازان است که این مشکلات ایجاد می‌شود و متاسفانه خودروسازان ما ارزشی برای جان آدم‌هایی که سوار تولیداتشان می‌شوند نیستند.

وی با بیان اینکه ما از فرهنگ تولید و نگهداری خودرو عقب هستیم اظهار داشت: خودروهای ما تا هنگام خراب شدن به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی‌کنند در حالیکه در حال حاضر تعمیرات پیشگیرانه است.

احمدی بافنده با اشاره به سهم ۲۳ درصدی تاکسی‌ها در جابه جایی‌های روزانه شهروندان گفت: با تکمیل شدن خطوط مترو و اتوبوس از این سهم کاسته نمی‌شود بنابراین باید به فکر استانداردسازی این ناوگان باشیم. این در حالی است که هیچکدام از تاکسی‌ها مناسب به کارگیری در این ناوگان نیستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: ۴۰۰ هزار تاکسی در کل کشور داریم، اگر سالانه از هر ۱۰ تاکسی یک تاکسی نوسازی شوند زمینه تولید ۴۰ هزار خودرو را در سال داریم که این خط تولیدی اقتصادی برای صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: پس از گذشته ۶ ماه از سال هنوز ۱۷ هزار تاکسی در نوبت نوسازی قرار دارند.

خودروی با کیفیت برای سرویس مدارس نداریم

همچنین مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این کارخانه‌ها خدمات مرگ ارائه می‌دهند اما بیان مجدد این گلایه‌ها تنها کام ما را تلخ می‌کند.

وی ادامه داد: باید در هر مسئولیت و نقشی که هستیم فرهنگ استفاده کاربردی را مشخص کنیم و با فرهنگ حرف زدن کار به جایی نمی‌رسد. ما به جای توسعه فرهنگی باید فرهنگ توسعه را ترویج دهیم.

طلایی در ادامه با اشاره به گازسوز شدن خودرو‌ها گفت: حداقل استاندارد این است که پس از ۳ هزار بار سوختگیری پمپ‌های گاز تعویض یا نوسازی شوند در غیر این صورت به یک مخزن انفجاری تبدیل می‌شوند اما چند سال از گازسوز شدن خودروهای ما گذشته و هنوز این مخازن مورد معاینه فنی قرار نگرفته‌اند نباید اتفاق بیفتد تا ما به فکر چاره باشیم.

این عضو شورای شهر به مسئولان تاکسیرانی پیشنهاد کرد به جای آنکه منتظر کمک‌های دولتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی باشند بخش خصوصی را وارد عرصه کنند.

طلایی همچنین در خصوص سرویس مدارس گفت: متاسفانه ما خودروی با کیفیت برای سرویس مدارس نداریم زیرا حداقل سرنشینان یک سرویس مدارس ۱۰تا ۱۵ نفر است که ما در حال حاضر چنین خودرویی نداریم.

وی ادامه داد: ما به جای اینکه هر ساله یک مراسم تشریفاتی برای معاینه فنی سرویس مدارس بگذاریم بهتر است یک خودرو تا پایان سال مناسب سرویس مدارس طراحی کنیم.

با جانشین خودرو پیکان آشنا شوید + عکس

با جانشین خودرو پیکان آشنا شوید + عکس




پری یکی از تولیدات شرکت Great Wall Motors چین است. این خودرو سال ۲۰۰۸ به عنوان یک محصول در کلاس LAV (ون شهری سایز متوسط) معرفی شد. تا این لحظه ۷۰۰ دستگاه برای الجزایر صادر کرده و ۲۰۰۰ دستگاه هم برای بازار آفریقا کنار گذاشته است. البته فیلیپین هم خیلی دلش می‌خواهد این گریت‌وال را در خیابان‌هایش ببیند.



می‌گویند نگویید چین تقلب می‌کند، بگویید کپی هوشمندانه می‌کند. بگویید مهندسی معکوس می‌کند. بگویید KnockOff می‌سازد و از این دست واژه‌های لوکس دهان پُرکن. پس بیایید اینطور بگوییم که گریت وال پری، یک مهندسی معکوس تابلو از نسل دوم فیات پاندا است!

همین پدیده بود که دسامبر سال 2006 خودروساز کهنه‌کار ایتالیایی فیات، از کمپانی چینی گریت وال به خاطر عدم رعایت حقوق معنوی نسل دوم Panda، شکایت رسمی کرد. 16 ژولای سال 2008 دادگاه تورین ایتالیا با تایید ادعای فیات، گریت‌وال را از حضور در بازار اروپا منع کرد. به علاوه دادگاه طرف چینی را محکوم به پرداخت 15 هزار یورو به ازای نخستین پری وارداتی و 500 هزار یورو به ازای مدل‌های بعدی کرد. در مقابل چون چینی‌جماعت به هیچ صراطی مستقیم نیست، اکتبر سال 2009 گریت وال هم فیات را به خاطر جاسوسی در زمان جمع‌آوری اطلاعات پری متهم کرد. بعد از آن اضافه کرد اصلاً برنامه‌ای برای صادرات به اروپا نداشت و این اقدام دادگاه تورین اصلاً و ابداً تاثیری در فروش آنها نمی‌گذارد.


مشخصات فنی

اگر در آینده این جمله را شنیدید که پری با پیشرانه میتسوبیشی عرضه می‌شود، تعجب نکنید. مدل‌های اولیه گریت وال پری توسط پیشرانه‌های بخش تامین قطعه میتسوبیشی تامین می‌شد. منهای بحث گیس و گیس‌کشی فیات و گریت‌وال، این خودرو مانند بسیاری دیگر از هم‌وطنان خودش، هنوز هم ویزای حضور در خاک اروپا را ندارد. چشم آبی‌ها خوش ندارند ببینند محصولی با درجه امنیت پایین وارد دیارشان شده است.

پری در همین لحظه تنها توانسته استاندارد آلایندگی یورو 3 را کسب کند. احتمالاً پیکان هم در اواخر عمرش همین سطح آلایندگی را داشت.



انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 69984



Mazda 6 Sedan 2013

Mazda 6 Sedan 2013











Hyundai Santa Fe EU-Version 2013

Hyundai Santa Fe EU-Version 2013








قیمت برخی از خودروهای داخلی(۱۸ شهریور)

قیمت برخی از خودروهای داخلی(۱۸ شهریور)


قیمت در بازارخودرو های داخلی کم و بیش بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار بازار افکار نیوز؛ قیمت برخی از خودرو های داخلی موجود در بازار در هجدهمین روز شهریور ماه به شرح زیر است.



لازم بذکر است که این قیمت ها نسبت به هفته گذشته تغییرات متفاوتی داشته است یعنی در برخی از آنها کاهش و در برخی نیز افزایش قیمت دیده می شود.

براساس این گزارش پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با افزایش قیمت ۲میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به قیمت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷i اتوماتیک با قیمت ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پژو پارس سال با قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسند.

این گزارش حاکیست پراید ۱۳۲ باکاهش ۵۰۰ هزارتومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۱هزار تومان و تیبا SX با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین سمند ال ایکس با کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته ۱۷ میلیون و ۱۸۷هزار تومان به فروش می رسد و قیمت نیسان ماکسیما با افزایش ۳ میلیونی نسبت به هفته گذشته به ۷۳ میلیون تومان رسید.


سود هنگفت واردکنندگان خودروهای هیوندای و کیا

سود هنگفت واردکنندگان خودروهای هیوندای و کیا






بررسی‌های گمرک ایران نشان می‌دهد که واردکنندگان خودروهای کیا و هیوندای از محل واردات این خودروها بین 30 تا 50 درصد سود می‌کنند.

اقتصادآنلاین/گروه خودرو:

بررسی‌های گمرک ایران نشان می‌دهد که واردکنندگان خودروهای کیا و هیوندای از محل واردات این خودروها بین 30 تا 50 درصد سود می‌کنند.





گروه هیوندای کیا بزرگترین خودروساز خارجی فعال در بازار خودروهای وارداتی ایران است. همچنین کره جنوبی بزرگترین صادرکننده خودرو به کشورمان محسوب می‌شود.



در همین حال بررسی آمار گمرک نشان می‌دهد که واردکنندگان خودروهای هیوندای و کیا از محل واردات هر دستگاه خودرو به ایران بین 30 تا 50 درصد سود خالص به حسابشان می‌رود.



به گزارش ایسنا، گران‌ترین خودروی وارداتی در این حوزه هیوندای سنتیننتال است که در بازار بیش از 155 میلیون تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که با احتساب تعرفه 130 درصدی، هر دستگاه از این خودرو به قیمت 120 میلیون تومان وارد ایران می‌شود. همچنین کیا سورنتو در بازار 95 میلیون تومان قیمت دارد، در حالی که قیمت این خودرو با احتساب تعرفه واردات 51 میلیون تومان است.



اسپورتیج، موهای، سراتو، سانتافه، سوناتا و جنسیس نیز در بازار به ترتیب حدود 95 ، 113، 61، 88، 82 و 122 میلیون تومان فروخته می‌شوند، در حالی که قیمت آنها با احتساب تعرفه واردات به ترتیب 45، 64، 30، 53، 47 و 72 میلیون تومان است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که از محل واردات هر یک از این خودروها حدودا بین 30 تا 50 درصد قیمت اصلی خودرو، سود خالص به جیب واردکننده می‌رود.