Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

دانلود فیلم بررسی GTR Alpha9 با زیر نویس فارسی!

فیلم بررسی GTR Alpha9 با زیر نویس فارسی



در این پست فیلمی از بررسی GTR Alpha 9 که توسط مجله MotorTrend انجام شده قرار دادیم... این خودرو شتاب صفر تا صدی معادل 2.6 ثانیه دارد و به قاتل بوگاتی ویرون معروف است .. این فیلم همراه با زیرنویس فارسی برای شما دوستان قرار گرفته که این زیر نویس هم توسط تیم مکس اسپید تهیه شده است. (با دو کیفیت)



قاتل ویرون !!





دانلود با کیفیت HD - حجم: 87 مگابایت




دانلود با کیفیت 360 - حجم: 21 مگابایت




دانلود جداگانه زیرنویس:


Download



پسورد فایلها: www.maxspeed.ir



دانلود فیلم تبلیغاتی لامبورگینی آونتادور!!

فیلم تبلیغاتی لامبورگینی آونتادور



اینبار فیلم تبلیغاتی زیبایی از شرکت لامبورگینی قرار دادیم... این تبلیغات مربوط به Lamborghini Aventador LP700-4 هست... ماشینی که گفته میشود قویترین مدل شرکت لامبورگینی هست و رقیبی در دنیا ندارد !! در ادامه میتوانید این فیلم زیبا را دریافت کنید. (کیفیت HD)




دانلود ____ 43 MB


لامبورگینی Aventador، پیشتاز نسل پنجم خودروهای این شرکت، پرقدرت‌ترین لامبورگینی است که وارد بازار شده است. این ابرخودرو با قدرت 691 اسب‌بخار و حداکثر سرعت 350 کیلومتربرساعت که در زمانی کوتاهتر از 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد، می‌تواند رقیب مطرحی برای بوگاتی ویرون و پاگانی C9 هیورا باشد، با این تفاوت که خریداران آونتادور، تنها 370هزار دلار پرداخت خواهند کرد.

این لامبورگینی جدید که فناوری‌های به کار گرفته‌شده در آن با تقریب بسیار بالایی منحصربه‌فرد هستند و دیگر نمی‌توان آنرا تقلیدی از نمونه‌های اسپرت آئودی به‌شمار آورد، رنگی اختصاصی دارد که نارنجی Argos نامیده می‌شود و از نام شهری به این اسم در یونان باستان اقتباس شده است.

این خودرو که اواخر تابستان آینده وارد بازار خواهد شد تا جایگزین مورسیه‌لگو LP-640 شود از شاسی سه تکه، بدنه فیبر کربنی تقویت‌شده فوق‌العاده سبک با مقاومتی 2 برابر خودروهای فعلی، موتور 12 V و گیربکس 7 سرعته تشکیل شده است.

آونتادور که ماه‌های گذشته 834 نامیده شده بود، از بدنه فیبر کربنی یکپارچه‌ای تهیه شده که حاصل همکاری شرکت هواپیماسازی بوئینگ با لامبورگینی است. این بدنه یکپارچه و مقاوم تنها 147 کیلوگرم وزن دارد، این در حالی است که شاسی پایه این اتومبیل شامل بخش آلومینیومی جلوی خودرو و سپر عقب آن بیش از 230 کیلوگرم وزن دارد. ساخت این بدنه یکپارچه را یک کارخانه تازه تأسیس در بلونیا به عهده خواهد داشت که سالانه می‌تواند بین 700 تا 800 عدد از آنرا تولید کند. بالاترین رقم تحویل سالانه مورسیه‌لگو که جای خود را به آونتادور خواهد داد، 613 عدد در سال 2007 بوده است.

موتور بزرگ و قدرتمند V12 و 6.5 لیتری این خودرو با توان 691 اسب‌بخار بیش از 245 کیلوگرم وزن دارد. این موتور که نسبت به موتور موسیه‌لگو باز هم سبک‌تر است، 7 سانتیمتر پایین‌تر درون شاسی تعبیه شده، 9درصد قویتر است و تا 20درصد بهره‌وری سوخت بالاتر خواهد داشت.

وزن کل این خودرو 1575 کیلوگرم است که در مقایسه با مورسیه‌لگو 5درصد کاهش یافته است. وزن این خودرو به نسبت 43 و 57 در جلوی آونتادور و عقب خودرو توزیع شده است. نسبت عالی وزن به توان این خودرو با خودروهای 1.3میلیارد تومانی پاگانی هیورا و بوگاتی ویرون برابری می‌کند، در حالیکه که قیمت آن 370هزار دلار پیش‌بینی شده است.

در بخش کنترل و هدایت خودرو نیز تغییرات چشمگیری به چشم می‌خورد. دسترسی به کنترل‌ها بسیار ساده‌تر شده و ابزارهای هدایت نیز در دسترس و کارا هستند. این خودرو مجهز به ترمز دستی الکتریکی است و می‌توان با انتخاب سه حالت جاده، اسپرت و بزرگراه قدرت و سرعت آنرا تغییر داد.

قطر چرخ‌های جلوی این خودرو 48.3 سانتیمتر و قطر چرخ‌های عقب 50.8 سانتیمتر است. نیروی موتور هر 4 چرخ آونتادور را به حرکت در خواهد آورد و دیسک ترمز 40 سانتیمتری این خودرو به سادگی می‌تواند آنها را متوقف کند.

ایموبلایزر (Immobilizer) چیست و طرز کار ان چگونه است؟

ایموبلایزر چیست و طرز کار ان چگونه است؟


در خودروهای جدید معمولا از سیستم سوئیچ ایموبلایزر دار استفاده می شود.سیستم ایموبلایزر یکی از جالب ترین سیستم های نصب شده در خودروهای جدید می باشد که در واقع نوعی سیستم ضد سرقت محسوب می شود.با کمک این مکانیزم با استفاده از قفل نرم افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می شود پیشرانه خودرو از روشن شدن منع می شود.تا زمانی که این قفل باز نشود استارت زدن توسط سوئیچ حاصلی نداشته و پیشرانه روشن نمی شود.

کلیدهای این خودرو شامل دو قسمت می باشد.یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل (در کلید ریموت کنترل دار) که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ حافظه است.انتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می تواند همانند یک مین یاب یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد نماید.وقتی کلید را در داخل سوئیچ در زیر فرمان قرار میدهیم چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال میشود.در این حالت انتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به رد و بدل کردن اطلاعات کرده و می تواند کدی که ما ان را تحت عنوان Access code می شناسیم بر روی کلید ثبت نموده و یا ان را از روی کلید بخواند.تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام شده و راننده متوجه مورد خاصی نمی شود.

در ابتدای تولید خودرو قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ باید کلید را برای خودرو تعریف نمود.در این پروسه Access code یک بار برای خودرو تعریف شده و در داخل کلید ثبت میشود.این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می شود (البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو به مشتریان تحویل داده نمی شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می شود.)

به وسیله این کد صاحب وسیله میتواند در صورت مفقود شدن کلیدها توسط دستگاه دیاگ کلیدهای دیگری را برای خودرو تعریف نماید.

در این خودروها معمولا یک لامپ چشمک زن قرمز رنگ که نشانه دارا بودن سیستم ایموبلایزر و نیز فعال بودن ان است در داخل صفحه نشان دهنده پشت فرمان (پنل خودرو) نصب شده است.مادامی که خودرو خاموش است این علامت فعال بوده و با روشن شدن پیشرانه غیر فعال می باشد.

سیستمهای ضد سرقت کلا در 3 دسته تقسیم بندی میشن :

1 - سیستم قفل مرکزی درها
2 - سیستمهای آلارم دهنده ( دزدگیر )
3 - سیستمهای Immoblizer الکتریکی و الکترونیکی کد دار .



1 . قفل مرکزی :

این سیستم طرز کار ساده ای داره . با قفل شدن یکی از دربها بقیه رو قفل می کنه و بالعکس .
نیروی این کار معمولا از طریق یه موتور الکتریکی تامین میشه که سیگنالهای مورد نیاز برای فعال یا غیر فعال سازی سیستم از طریق کنترل از راه دور یا کنتاکتهای داخل قفل درب فرستاده میشه ( برای مواقعی که برق خودرو قطع شده ) .
این سیستم دیگه بتنهایی کاربرد آنچنانی نداره و معمولا بصورت ترکیب با سیستم دزدگیر یا ایموبلایزر بکار میره .




2 . دزدگیر :

این سیستم درصورت عبور گربه از روی خودرو آژیر میکشه و همسایه ها رو زاورا کرده ، انواع فحشها رو برای صاحبش به ارمغان میاره !! به این شکل کار میکنه که واحد کنترل مرکزی ( که در بعضی موارد با ecu یکپارچه هست ) سیگنالهای ارسالی از یکسری سنسور را کنترل می کنه و در صورت تحریک این سنسورها ، یکسری واکنش از پیش تعیین شده نشون میده مثل فعال کردن آژیر و فلاشر و در مدلهلی پیشرفته تر ارسال سیگنال هشدار به ریموت کنترل .
سنسورهایی که در این سیستم بکار میره معمولا شامل سنسورهاس التراسونیک ( حساس به حرکت ) ، سنسورهای ضربه ، سویچ لای درب و در مدلهای پیشرفته تر سنسورهای فشار هوا ( حساس به تغییرات ناگهانی فشار هوای داخل خودرو در اثر باز کردن دربها ) و سنسورهای محافظت از سرقت چرخها میشه .
در این سیستم با فشار کلید قفل بر روی ریموت کنترل ، واحد مرکزی سنسورها رو تحت نظر می گیره و همزمان برق سویچ استارت رو قطع می کنه و در صورت تحریک شدن هر کدام از سنسورها ، دستگاه برای مدت زمان از پیش تعیین شده ای آلارم میده و بعد خفه میشه .
حساسیت هرکدام از سنسورها هم قابل تنظیمه .
ترکیب این سیستم با قفل مرکزی امنیت خوبی رو بوجود میاره اما کامل نیست .




3 . ایموبلایزر الکتریکی و الکترونیکی :

خوب همونطور که از اسمش پیداست عملکرد هر قسمتی از اتومبیل که باعث حرکت خودرو میشه رو از کار میندازه ! و برخلاف قبلی خبری از سنسور و آلارم نیست .
نواحی حفاظت شده عبارتند از :
- موتور استارت
- سیستم سوخت رسانی
- سیستم جرقه

وقتی که خودرو بوسیله ریموت قفل میشه ، یکسری رله مدارهای الکترونیکی که به منظور عملکرد خودرو بکار میرن رو از مدار خارج می کنن .با این کار عملا موتور دیگه روشن نمیشه و کارهایی مثل هل دادن و اتصال کوتاه پایه های سویچ و غیره کاملا بی تاثیره !
در سیستم ایموبلایزر الکترونیکی یک سیگنال کد دار برای بلوکه کردن یا آزاد کردن مدارات راه انداز سیستم از ریموت به واحد مرکزی فرستاده میشه و این سیگنالها توسط الگوریتمهای سیستم دیکد میشه .
برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر 2 چیز مورد نیازه :
1 - سویچ از لحاظ فیزیکی با سویچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشه
2 - کدی که ریموت می فرسته با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشه .

غیر فعال شدن سیستم ایموبلایزر زمانی اتفاق می افته که یک اتصال القایی بین سویچ و سیستم برقرار بشه و در صورتی که هرکدام از موارد فوق محقق نشه خودرو بکار نمی افته .
در بعضی سیستمهای پیشرفته تر ، این کد امنیتی بعد از هربار فقل و باز شدن سیستم عوض شده و با ریموت سینک میشه .
لازم به ذکره که از همین سیگنال کد دار برای سیستم قفل مرکزی استفاده میشه و در واقع قفل مرکزی تحت کنترل ایموبلایزر در میاد .


منبع : 1- کتاب تکنولوژی سیستم های الکتریکی خودرو- تالیف: مهندس حقگو و مهندس بارده

2- وبلاگ car&drive