کیا کوریس Kia Quoris
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران خودروساز کره ای در سال های آینده با ارایه خودروهای لوکس و شاخص با سایر سازندگان خودروهای لوکس به رقابت خواهد پرداخت.هیوندایی و کیا دو خودروساز بزرگ کره ای در چند سال اخیر به موفقیت های بسیاری دست یافته اند و حالا به بازار خودروهای لوکس چشم دوخته اند.فروش کوریس با ساختاری مشابه هیوندایی اکیوس امسال در کره جنوبی آغاز شده است و انتظار می رود با قیمت 55.000 دلار وارد بازار های دیگر خواهد شد.
قیمت خودرو در شنبه 25 آذر ماه 1391
ایران خودرو | پژو 206 تیپ2 | 194,240,000 | 270,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 206 تیپ 5 | 218,580,000 | 330,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 206 تیپ 6 | 249,700,000 | 390,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 206 صندوق دار V20 | 148,800,000 | 270,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 207 دنده اتوماتیک | 27,320,000 | 440,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 207 معمولی | 241,600,000 | 360,000,000 | |
ایران خودرو | پژو 405 بنزینی | 179,064,000 | 190,000,000 | |
ایران خودرو | پژو پارس سال | 229,700,000 | 252,000,000 | |
ایران خودرو | تندر 90 مدل E1 | 189,000,000 | 213,000,000 | |
ایران خودرو | تندر 90 مدل E2 | 210,400,000 | 238,000,000 | |
ایران خودرو | سمند ال ایکس | 194,580,000 | 200,000,000 | |
ایران خودرو | سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک | 582,740,000 | 910,000,000 | |
تویوتا | کرولا | 560,000,000 | 900,000,000 | |
تویوتا | یاریس هاچبک | 460,000,000 | 700,000,000 | |
ساپپا | تیبا | 154,000,000 | 162,000,000 | |
سایپا | 111-SX | 119,400,000 | 138,000,000 | |
سایپا | 131 -SX | 125,300,000 | 133,000,000 | |
سایپا | 132-SX | 120,600,000 | 135,000,000 | |
سایپا | تندر 90 مدل E2 | 210,500,000 | 250,000,000 | |
سایپا | تیانا | 1,090,000,000 | 1,190,000,000 | |
سایپا | ماکسیما دنده اتوماتیک | 850,000,000 | 900,000,000 | |
سایپا | مگان اتوماتیک 2000 سیسی | 446,000,000 | 580,000,000 | |
کیا | اپتیما | 969,470,000 | 1,220,000,000 | |
کیا | اسپورتیج | 894,420,000 | 1,310,000,000 | |
کیا | موهاوی | 1,224,240,000 | 1,500,000,000 | |
مزدا | مزدا 2 | 365,000,000 | 530,000,000 | |
مزدا | مزدا 3 | 950,000,000 | 880,000,000 | |
هیوندایی | I20 | 493,010,000 | 600,000,000 | |
هیوندایی | I30 | 626,420,000 | 830,000,000 | |
هیوندایی | آزرا گرانجور | 1,104,730,000 | 1,500,000,000 |
سلطان واردات خودرو را بشناسید!
روز گذشته خبرگزاری مهر جدولی از خودروهای وارداتی را که برای وارداتشان از ارز مرجع استفاده شده بود را منتشر کرد. این فهرست که توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منتشر شده بود، ارز مرجع برای ده خودروی وارداتی آن هم از یک برند خرج شده بود. قیمت مصوب جدید این خودروها از ۴۰ میلیون تومان آغازشده و تا ۱۹۶ میلیون تومان نیز می رسد.
تنها برند خودرویی که نامش به عنوان استفاده کننده از ارز مرجع فاش شده است، هیوندای است. 10 مدل این برند کره ای توانستند برای حضور در خیابان های ایران ارز مرجع 1226 تومانی را ( با توجه به گرانی ارز) مالک شوند. اما واردکننده اصلی هیوندای چه کسی است؟
واردکننده اصلی هیوندای کسی است که از او به عنوان سلطان واردات خودرو به کشور یاد می شود؛ چرا که تعداد هیونداهای وارداتی بیش از دیگر برندهای خودرویی است.
“گرامی” ها، خاندان فعال اقتصادی هستند که واردات خودرو را به کشور در دست خود گرفته اند. نمایندگی رسمی هیوندا تحت نام “آسان موتور” و کیا به نام “کیا موتورز” در دست افراد خاندان گرامی است. آنها یک نفر نیستند بلکه چند نفر از اعضای یک خاندان هستند که توانستند لقب سلطان واردات را به نام خود بزنند. البته آنها به تازگی توانستند نمایندگی خودروی چینی “جیلی” را که قرار است با نام جیلران در ایران فعالیت کند، به دست آورند.
نمایندگی های هیوندای و کیا، سرآغاز فعالیت سلطان واردات خودرو نبوده است. آنها با واردات میتسوبیشی در اوایل دهه 1370 و کوماتسو نیز خاطراتی دارند.
ظاهرا پدربزرگ گرامی ها از همان ابتدا تاجری بنام در حوزه چای و برخی مواد غذایی بوده است. با اینکه واردات خودرو فعالیت اصلی این روزهای گرامی هاست اما ظاهرا آنها با حفظ سنت اجدادی خود در تجارت چای و مواد غذایی در لوای برند معروف “گلستان” مشغول هستند. اما این روزها واردات خودرو است که آنها را معروف کرده است.
ماموتی ها رقیب گرامی ها!
« گرامی ها » البته به لحاظ – بزرگی – هنوز هم پایین تر از خاندان « فردوس » که شرکت ماموت را مدیریت می کنند، قرار دارند، اما به هر حال رقیبی گردن کلفت برای « ماموتی ها » هستند!
علاوه بر استفاده از ارز مرجع برای واردات برخی از هیونداهای کره ای، خاندان گرامی در حالی مرد شماره یک واردات خودرو شده است که بسیاری از خودروهای خارجی بازار خود در ایران را از دست داده اند و عملا هیچ وارداتی به ایران ندارند.
بی ام و یکی از آنهاست که عملا وارداتش متوقف شده است. همچنین مرسدس بنز که در حال حاضر به طور رسمی هیچگونه وارداتی به ایران ندارد. همچنین گفته شده که ارز مرجعی که باید برای واردات دارو صرف می شد ظاهرا در راه ورود خودروهای لوکس خارجی ثروتمندان صرف شده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از واردکنندگان و فعالان اقتصادی برای تهیه ارز ارزان تر با مشکلات روبرو هستند.