چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟
واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی
مقوای مقاوم در مقابل حرلرت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.
چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟
1-کم بودن آب رادیاتور
2-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
3-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا
4-وجود نتق فنی در ترموستات
5-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
6-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور
7-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما
نشانه های سوختن واشر سرسیلندر چیست؟
1-مخلوط شدن آب با روغن(شیری شدن روغن موتور که توسط میله ی سنجش می توان از آن اطلاع یافت)
2-دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور
3-تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور
4-گرم کردن موتور
5-کم شدن قدرت و کشش موتور
اقدامات اولیه:
ممنون از راهنمایی شما