Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

با ۵۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟+جدول

با ۵۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟+جدول
برای آن دسته از مشتریانی که چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان برای خرید خودرو در جیب دارند، چند پیشنهاد در نظر گرفته‌ایم. گزینه‌هایی که البته آنچنان چنگی به دل نمی‌زنند.
با ۵۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟+جدول
به گزارش افکارنیوز، تقریباً در همه‌جای دنیا، افزایش قیمت خودرو همراه با یک تغییر اساسی در آن است. این تغییر می‌تواند تقویت مشخصات فنی باشد و یا اضافه شدن آپشن‌های خاص.

شاید تنها در ایران باشد که همزمان با کاهش کیفیت و حذف امکانات استانداردی که به آن آپشن می‌گویند، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

مثلاً اگر تا ۲ سال پیش می‌شد با ۵۰ میلیون سراغ سوناتا یا اوپیروس و یا حتی جنسیس رفت این روزها همان خودروها را زیر ۲۰۰ میلیون نمی‌شود پیدا کرد.

پس از اعلام این نکته که قیمت کف بازار خودرو ۱۴ میلیون (مربوط به وانت باردو) است، دیگر نباید توقعی از خودروهای زیر ۱۰ میلیون داشت.

بنابراین گزینه‌های ۵۰ میلیونی از این قرارند:

پژو پارس ELX
یکی از محبوب‌ترین‌های ایران‌خودرو که هنوز هم رنگ سفیدش مشتریان پر و پا قرصی دارد. یک خانوادگی قدیمی که با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی خود می‌تواند ۱۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند.

به شهادت بسیاری از خریداران پارس‌های تازه تولید،‌ کیفیت آن به نسبت سال‌های گذشته به وضوح کمتر شده است.

پژو پارس ELX آپشن‌دار
تصور نکنید قرار است با یک لوکس فوق مدرن روبه‌رو شوید. این مدل همان پارس معمولی است که فقط قدری به زرق و برقش اضافه شده. روی نسخه آپشن‌دار می‌شود آینه‌های تاشو، شیشه‌های UVدار، غربیلک فرمان چرمی، رودری و جلوآمپر جدید را مشاهده کرد.

در ضمن یادتان باشد این خودرو همان موتور ۱۸۰۰ سی‌سی ۱۰۰ اسب‌بخاری را دارد.

پژو ۲۰۶ 
این هاچ‌بک مشهور با موتور ۱۵۸۷ سی‌سی خود به راحتی می‌تواند ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. ایران‌خودرو می‌گویند مصرف میانگین سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر است. جدای از اینها،‌ مهم‌ترین برتری این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک نرم آن است که البته تیپ ترونیک هم دارد.


پژو ۲۰۶ صندوقدار V۲
گزینه‌ای مطلوب برای آنها که ۲۰۶ را دوست دارند ولی با فضای مدل قسمت بار هاچ‌بک هیچ کنار نمی‌آیند. اولین مدل ۲۰۶ اس‌دی و راستش را بخواهید یکی از کم‌فروش‌ترین‌های این سری. دلیلش معلوم است. این تیپ از ۲۰۶ دارای مخزن گاز CNG است. خودروهای گازسوز هم که می‌دانید چه مشکلاتی دارند.
این هاچ‌بک مشهور با موتور ۱۵۸۷ سی‌سی خود به راحتی می‌تواند ۱۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. ایران‌خودرو می‌گویند مصرف میانگین سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر است. جدای از اینها،‌ مهم‌ترین برتری این خودرو جعبه‌دنده اتوماتیک نرم آن است که البته تیپ ترونیک هم دارد.


پژو ۲۰۷ دنده‌ای
پژو ۲۰۷ دنده‌ای را همان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با امکانات و چهره‌ای بهینه‌شده تصور کنید.

تندر اتوماتیک E۲
باید اعتراف کرد که هنوز جای خودش را بین مشتریان باز نکرده است. پرداخت هزینه‌ای ۴۱ میلیون تومانی که جعبه‌دنده اتوماتیکش جواب خود را پس نداده است. یادتان باشد تندر اتوماتیک شاید در تعویض دنده راحت‌تر باشد ولی به نسبت مدل دستی کندتر است. هم‌چنین مصرف سوختش نیز در حد محسوسی بیشتر شده است.

لیفان تلنت
می‌رسیم به گزینه‌های خارجی. البته منظور از خارجی همین چینی خودمان است. بهترین مدل لیفان ۶۲۰ ، ویرایش Talent نام دارد که حجم موتورش قدری بیشتر و امکانات داخلی آن نیز تا حدودی بیشتر و لوکس‌تر است. لیفان ۶۲۰های معمولی دارای ۱۰۵ اسب‌بخار نیرو هستند ولی این مدل ۱۳۱ اسب‌بخار توان دارد.

ام‌وی‌ام ۵۳۰
پیشنهادی معقول برای خانواده‌ها. یک چهار درب بزرگ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی. قید چهره تکراری و خسته‌کننده‌اش را که بزنید می‌توانید با ۱۴۰ اسب‌بخار نیرویش کنار بیایید. فضای داخلی آن مناسب و صندوق عقبش در حد و اندازه‌های سمند است.

پروتون Gen۲
برای آنها که یک گزینه واقعاً خارجی می‌خواهند،‌ جنتو پیشنهاد می‌شود. البته باید گفت که این هاچ‌بک مالزیایی به دلیل نرم بودن جعبه‌دنده اتوماتیکش معروف شده. این در حالی است که مدل فوق دستی است. چراکه نسخه اتومات به مرز ۶۰ میلیون نزدیک‌تر است.

پاژن
دست آخر به یک گزینه متفاوت می‌رسیم. یک شاسی‌بلند آفرود. یکی از ارزان‌ترین‌ها در کلاس خودش. شرکت مرتب، پاژن را به دو صورت صندلی معمولی و صندلی موسویی عرضه می‌کند. یک محصول دو دیفرانسیل با موتور حجیم ۳۰۰۰ سی‌سی که ۱۶۱ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد