Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Sina-Mechanic

بزرگترین مرجع مقالات و اخبار روز مکانیک خودرو

Kia Cadenza 2014 برند ملی ایالات متحده

Kia Cadenza 2014 برند ملی ایالات متحده



کیا موتورز امریکا(KMA) از پیشرفته ترین سدان های سال جدید میلادی مدلی با نام 2014 را پرده برداری کرد . این خودرو از پیشرفته ترین خودرو های کیا می باشد که تا به حال در آمریکای شمای معرفی شده است .

شرکت کیا در نمایشگاه بین المللی خودرو 2013 در آمریکای شمالی (NAIAS) مدل Cadenza جدید را معرفی نمود. این خودرو که در بالای فهرست بیشترین فروش کیا را در بازار آمریکا دارد با معرفی نسل جدید خود قصد تسخیر بازار را امکانات جدید استاندارد و اختیاری که توسط شرکت کیا برای این مدل تعیین شده  را دارد.



از جمله تجهیزات جدید و ارتقاء یافته این خودرو می توان به کروز کنترل هوشمند (ASCC)، سیستم تشخیص نقطه کور (BSD) و سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS) اشاره کرد . این خودرو از سه ماهه دوم سال 2013 وارد بازار شده و به فروش می رسد .

مایکل اسپراگ  معاون اجرایی بازاریابی و ارتباطات،انجمن های (KMA) می گوید :  از آنجا که در سال گذشته مدل OPTIMA SXL شرکت کیا با استقبال و فروش بی سابقه ای مواجه شد و گزارش ها حاکی از آن است که خریداران بیشتر دنبال خودرو های سدان با امکانات بیشتر و پیشرفته تر هستند از این رو خودرو Cadenza 2014گل سرسبد فروش خودرو در نیمه دوم سال 2013 خواهد بود ، چرا که استانداردهای جدید کیل در این کلاس خودرو نوید خودرویی هوشمند و ایمن را می دهد .



بدنه خودرو از جنس فیبر کربن پیشرفته و ستون C شکل در قسمت جلو و پیچ خوردگی و خطوط  بدنه همه نشانه زبان طراحی یک خودرو اروپایی است .

این خودرو از یک پیشرانه قدرمتند V6  نیرو گرفته و اتاق آن قابلیت حمل 5 سرنشین را دارد و تقسیم وزن ایده ال آن در دو محور عقب و جلو همگی باعث شده تا این خودرو بین دوکلاس اسپورت و لوکس توازن ایجاد کند .اما نکته جالب در این خودرو ترکیب این عناصر با تکنولوژی پیشرفته این خودرو است که هرگز در خودروهای کیا روانه بازار نشده بودند و این امر می رود تا تبدیل به برند تجاری ایالات متحده امریکا شود .





فناوری های ویژه این خودرو بسیار وافر و چشمگیر می باشند . از جمله این فناوری پیشرفته می توان به سیستم ناوبری ماهواره ای پیشرفته خودرو SiriusXM Traffic™  و   UVOنمایش داده شده بر روی یک ال سی دی 8 اینچی کاملا تاچ با وضوح بسیار بالا اشاره نمود .همچنین برای افزایش اطمینان رانندگی از کروز کنترل هوشمند (ASCC)، سیستم تشخیص نقطه کور (BSD) و سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS) استفاده شده . سیستم صوتی بسیار پیشرفته  Infinity® همراه با 12بلندگو فراگیر در عقب و ساب ووفر و همچنین صندلی های مخصوص چرم با قابلیت کنترل آب و هوا اتوماتیک و تهویه مطبوع هم در جلو و هم برای سرنشینان عقب، سیستم کلید هوشمند ، استارت با فشار دکمه شروع ، راه قدرت قابلیت تنظیم صندلی در 10 جهت و بلوتوث ® فن آوری های بی سیم و ...که همگی نوید یک رانندگی لذت بخش و ایمن را می دهند .


کیا Cadenza از موتور V6 شرکت کیا بهره می برد که از قدرتمند ترین موتورهای این شرکت در خانوادهV6 می باشد.این موتور 3.3 لیتری بنزین سوز با بهره گیری از تکنولوژی تزریق مستقیم (GDI) که باعث بهبود عملکرد موتور در کنار حفظ بهره وری سوخت می باشد قدرت یکپارچه ای را به چرخ های جلو از طریق سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک که دارای دو حالت انتخاب Sportmatic  و Manual می باشد تحویل می دهد . قدرت موتور GDI این خودرو 293 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و 255 lb.-ft. گشتاور در 5200 دور در دقیقه است.



ویژگی های پیشرفته موتور این خودرو : موتور تمام آلومینیوم با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها برای بهبود یافتن جنبه اقتصادی مصرف سوخت و عملکردموتور ، و احتیاج نبودن به تعمیر و نگهداری سیستم زمان بندی به دلیل استفاده از زنجیر به جای تسمه ، سیستم سه مرحله ای القاء متغیر گشتاور افزایش یافته  که به اجرا در بنزین بدون سرب به طور منظم طراحی شده است. در طول تست دوام، موتور 300 ساعت تحت بار کامل و به طور مداوم از redline قرار گرفت و سپس برای 20 ساعت زمان اضافی در 10 درصد بالاتر از redline تحت بار کامل مورد آزمایش قرار گرفت.


برای به حداکثر رساندن تعامل راننده و عملکرد خودرو، Cadenza ویژگی های اسپرت و لوکس خود را از طریق سیستم تعلیق قابل تنظیم  و کاملا مستقل مک فرسون در جلو و طرح multilink درعقب بهره می برد . Cadenza در استاندارد چرخ های خود از  لاستیک های 245-45/ 18R  در در عقب و درحالی که 245/40R-18 در لاستیک های جلو با بسته های فناوری گنجانده شده است.



ترجمه و برگردان : سینا مکانیک


منبع :NetCarShow



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد